Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

JBL Everest 700 Elite (Zwart) Review

LakiniTestpanel 17 december 2015, laatste update op 4 januari 2016, 559 views

JBL Everest 700 Elite (Zwart) (Testpanel)

Goed product. Ik ben zeer tevreden over de geluidskwaliteit en bouwkwaliteit

Pluspunten

• Fijn geluid
  • Goede app voor EQ en Noise Cancelling
  • Goed opvouwbaar
  • Makkelijk aan te sluiten
  • Handsfree bellen
  • Hoge awareness van je omgeving wanneer nodig

Minpunten

• Soms haperende BT verbinding (misschien firmware update?)
  • Niet aan de praat gekregen op PS4

JBL Everest 700 Elite Zwart

Met dank aan Tweakers mag ik deze koptelefoon testen. Ik ben een behoorlijke muziekfanaat en vind het belangrijk dat de spullen waarmee ik luister een degelijke kwaliteit hebben maar ik zou mezelf zeker geen audiofiel willen noemen.

Verpakking

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden dus:

Luisteren

Het belangrijkste, voor mij dan, eerst. Muziek luisteren. Ik heb de koptelefoon meteen gekoppeld met mijn macbook en wat muziek aangezet. Ik werd aangenaam verrast door het volle geluid dat de koptelefoon bood voordat ik überhaupt nog maar iets aan de EQ getweaked had. Vervolgens heb ik de app van JBL gedownload om te kijken naar de instellingen van EQ en de "Ambient Aware" optie. Hieronder zie je foto's van de app.

Zo ziet het hoofdscherm van de app eruit:

Vervolgens kun je naar de EQ waar een aantal presets staan die je aan kunt passen of waar je je eigen preset kunt maken:

Na een tijd geluisterd te hebben via bluetooth heb ik het kabeltje er maar eens bijgepakt en die aangesloten op mijn macbook. Op het kabeltje zit ook een afstandsbediening voor starten/stoppen, volume kun je nog steeds instellen op de koptelefoon zelf, ook met het kabeltje aangesloten.
Voor mijn gevoel wordt het geluid net iets dynamischer en misschien wat natuurlijker. Ik vind het moeilijk om precies de vinger te leggen waardoor dat komt en misschien zit het wel meer tussen mijn oren.
Het gemak van bluetooth gaat het alleen waarschijnlijk wel winnen van de hogere geluidskwaliteit van het kabeltje.

Bellen

Vervolgens heb ik de koptelefoon gekoppeld met mijn iPhone en daarmee mijn voicemail gebeld om eens te luisteren hoe de gesprekskwaliteit is. Dat klonk allemaal best goed en vervolgens heb ik iemand gebeld die mij ook prima kon verstaan. Ondanks dat dit waarschijnlijk geen functie is die ik veel ga gebruiken kan het af en toe toch best handig zijn. Het is wel raadzaam om hier ambient aware op hoog te zetten zodat je jezelf een beetje hoort, anders ga je misschien wat hard praten.

Bluetooth verbinding

Hier zijn soms nog wel wat problemen. Af en toe lijkt de verbinding helemaal weg te vallen en soms komt het geluid heel erg stotterend door, een keer overnieuw pairen lost dat probleem wel op.
Verder is het overschakelen van apparaat niet altijd even handig, ik heb een UE MegaBoom en die kan als hij al gepaird is toch redelijk makkelijk switchen naar een andere bron, dat gaat bij deze koptelefoon wat moeilijker.

Draagcomfort

Ik krijg wel eens pijnlijke oren van koptelefoons omdat ze te hard op mijn oren duwen maar daar heeft deze koptelefoon gelukkig geen last van. Wel kan hij wat warm zijn en kun je wat druk op je oren voelen maar ik heb een paar uur rondgelopen met de koptelefoon en eigenlijk geen noemenswaardige problemen gehad met het comfort.

Als je specifieke vragen hebt/specifieke dingen getest wilt zien zet dat dan even in de comments.

Heb jij ook een JBL Everest 700 Elite (Zwart)?

Hoge awareness van je omgeving wanneer nodig
Wat betekend dit precies? Dat je de geluiden in je omgeving hoort? bijv. op de fiets?
Ja dat klopt, hij zet een microfoon aan die omgevingsgeluid doorstuurt
Door de actie op de voorpagina van Tweakers is mijn interesse in deze koptelefoon gegroeid. Wat ik echter niet snap is dat er nog niet iets gedaan is aan de Bluetooth problemen. In bijna elk review lees ik dat hier problemen mee zijn, ook hier op Tweakers. Dit is momenteel het enige wat mij weerhoudt van het kopen van deze koptelefoon.

Voor de rest heb je een net review geschreven, veel plezier ermee!
Mia ze zijn nog heel erg nieuw dus ik verwacht binnenkort wel een keer een firmwareupdate om dat te verhelpen. Zeker als je dit budget ongeveer in gedachten hebt is het, denk ik, wel echt een top koptelefoon.
Ik denk er ook sterk over om deze koptelefoon te kopen. Ik zie echter dat je hem ook op de PS4 niet aan de praat hebt gekregen? Heb je hier toevallig een work-around voor gevonden?
Nee nog niet, maar ik denk eigenlijk dat dat een beetje samenhangt met het feit dat hij net uit is dus ik verwacht eigenlijk dat dat nog wel goed gaat komen.
Is dit inmiddels al wel gelukt?
Nee.. helaas nog niet. Paar weken geleden nog eens geprobeerd, maar misschien moet ik nog eens zoeken naar een nieuwe firmware :-)