Specificaties Bedraad Qwerty met dome switch toetsen - Bekijk alle specificaties

Sharkoon Skiller Pro+ (Qwerty US) Review

Ebbez 16 december 2015, laatste update op 15 maart 2016, 233 views

Sharkoon Skiller Pro+ (Qwerty US)

Goed toetsenbord voor de prijs. Het is mooi wat je krijgt voor de prijs. De bouwkwaliteit kon beter, ik had bijvoorbeeld een klein scheurtje aan de rechterkant. (Misschien dat het alleen bij mij is) Het is niet heel storend ofzo.

Pluspunten

• 7 (mooie) kleuren backlight
  • 6 macro keys
  • 3 profielen
  • Typt lekker (Persoonlijk)
  • Eén usb nodig
  • Media knoppen
  • Design (Persoonlijk)

Minpunten

• FN knop aan rechterkant
  • Spatiebalk maakt raar geluid (Niet heel storend)
  • Software
  • Naam van toetsenbord (Pers. niet heel storend)

Sharkoon Skiller Pro+
Sharkoon is een welbekend merk voor mensen met een laag budget. Daarom is het geen verassing dat de Sharkoon Skiller Pro+ een budget vriendelijk toetsenbord is.
Bij de Skiller Pro+ speelt de wow-factor een grote rol. Zo heeft het toetsenbord backlighting met 7 verschillende kleuren die ook nog pulserend van de ene naar de andere kleur kan. De Skiller Pro+ is eigenlijk gewoon een uitbreiding van zijn kleine broertje, de Skiller Pro.

Bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit van de Skiller Pro+ is niet geweldig. Ik had bijvoorbeeld ongeluk gehad met de verzending en er was dus een klein stukje afgebroken waardoor de backlighting er doorheen schijnt. Er zijn ook wat gaatjes/design flaws die te vinden zijn aan de voorkant en waar ook de licht doorheen schijnt. Het is niet bepaalt heel slecht, maar gewoon net niet voldoende naar mijn mening.

Toetsen & Knoppen

De toetsen van de Skiller Pro zijn gewone rubber dome toetsen, die in veel normale toetsenborden worden gebruikt. Het lettertyp dat op de toetsen zit is voor sommige misschien mensen niet goed leesbaar, want het lettertyp lijkt een beetje gamer georiënteerd; pixelachtig. Overigens is het ook redelijk opmerkelijk dat de FN toets alleen aan de rechter kant zit. Waarschijnlijk hebben ze dit gedaan zodat je met één hand de backlighting kan aanpassen.

Op het toetsenbord zijn er macro keys aan de linker kant die in te stellen zijn met de software die wordt meegeleverd. Aan de bovenkant van de toetsenborden zitten er aan beide linker- en rechterkant multimedia toetsen. Aan de linkerkant zitten de toetsen voor de drie profielen, startpagina, mail en Windows verkenner. Aan de rechterkant zitten de toetsen voor het afspelen/pauzeren van afspeelbare bestanden, skip- en terugspoelknop, en als laatste het geluid.

Backlighting
De backlighting is een leuke wow-factor om aan je vrienden te laten zien. Het licht is soms niet helemaal goed verdeeld onder de letters, zoals tab en capslock, die half verlicht zijn.

Software
De software doet wat het moet doen, maar toch nam het redelijk wat tijd in beslag om een toetsenbord in te stellen. Bij het drukken op OK of APPLY, gaat mijn toetsenborden alle profielen bij langs en duurt dat ongeveer 20 seconden per profiel. Ikzelf vind dit redelijk frustrerend, want ik kan ook niks typen wanneer de aanpassingen worden gemaakt voor een minuut.

De Skiller Pro+ is een leuk toetsenbord voor de prijs, toch zijn er wel nadelen. Als je per se de extra kleuren nodig hebt kan je dit toetsenbord kopen, toch is er nog wel een tientje te besparen als je de gewone Skiller Pro koopt.

Heb jij ook een Sharkoon Skiller Pro+ (Qwerty US)?