Xiaomi Powerbank 16000mAh Zilver Review

mission 16 december 2015, laatste update op 27 mei 2016, 640 views

Xiaomi Powerbank 16000mAh Zilver

Uitstekende powerbank voor een prima prijs. Helaas haperd hij af en toe wel.

Pluspunten

• Strak design
  • Uitstekende prestaties

Minpunten

• stopt vaak net te vroeg met laden
  • alleen micro usb kabel
  • Powerbank laad langzaam op

Omdat ik vaak lange dagen maak en mijn telefoon praktisch altijd rond de lunch leeg is heb ik besloten een powerbank te kopen. Ik had wat werk gedaan voor Geekbuying.com en hierdoor kon ik gratis een Xiaomi 16000mah powerbank bestellen. Dit is meteen de reden waarom ik voor deze powerbank gekozen heb.

Ik heb helaas geen foto's, daar ik de powerbank al een poosje in gebruik heb, maar ik zal proberen de boel te omschrijven.

De powerbank komt in een kaal wit doosje en in de doos vinden we een kartonnetje met daarin de powerbank en een kabeltje en een boekje.

Ik heb geen idee wat er in het boekje staat want deze was volledig in het chinees. De powerbank was voorzien van een stukje beschermende folie en het kabeltje is opgerold en met tape vast gezet.

De powerbank is precies zoals ik het graag zie, strak en simpel, het bestaat uit een stuk alluminium met aan de onderkant 4 ledjes, 2 usb poorten, een micro usb poort en een reset/battery check knop.

De usb poorten weten beide 2.1A te leveren en regelt zelf de spanning die aan het op te laden apparaat gegeven moet worden. De 4 ledjes geven aan hoe vol de batterij nog is, en tot slot heeft de knop twee functies; Als je er op drukt dan geven de ledjes aan hoe vol de batterij is (in stappen van 25 per ledje). De tweede functie is een reset, als er iets niet goed gaat met het opladen (hier kom ik zo op terug) dan kun je de powerbank even resetten.

In de praktijk bevalt de powerbank uitstekend, ik kan ongeveer 7 keer de powerbank gebruiken om mijn Note 3 vanaf 50% volledig op te laden, en ongeveer 4 keer volledig vanaf 0%. Vervelend is wel dat vaak de powerbank rond de 97% ophoud met stroom geven. Even resetten en dan laad hij wel door. Ik heb dit met meerdere telefoons getest maar dit maakte geen verschil.

Met de enorme cappaciteit is het geen verrassing maar de powerbank heeft behoorlijk lang nodig om zelf op te laden. Een lege powerbank heeft tegen de 9 uur nodig om volledig op te laden.

Ik heb ook een witte siliconen hoes van Xiaomi erbij gekregen, Dit beschermt de powerbank en het ziet er goed uit.

Heb jij ook een Xiaomi Powerbank 16000mAh Zilver?

Meer advertenties