Specificaties Single core @ 1,4GHz - Bekijk alle specificaties

AMD Athlon MP 1600+ (S-A, 1.4GHz, 256KB, 266MHz FSB, 63W) Review

JustDutch 8 december 2007, 1.417 views

AMD Athlon MP 1600+ (S-A, 1.4GHz, 256KB, 266MHz FSB, 63W)

Pluspunten

• stabiel

Minpunten

• worden vrij warm

Uitermate stabiele processoren. Draaide rustig een maand lang 2 Distributed Folding clients. Ik kan me niet herinneren dat ik een BSOD heb gehad. Het zal uiteraard wel een keer voorgekomen zijn, maar zo weinig dat ik het me eigenlijk niet kan herinneren. Een groot nadeel van deze CPU's is wel dat ze veel warmte produceren (Palomino core). De warmte van het ene koelblok verwarmt de ander (maar de koelblokken zijn misschien ook net een maatje te groot), waardoor de temperaturen flink op kunnen lopen. Ik laat ze tegenwoordig standaard op een FSB van 140 (280) Mhz draaien, wat resulteert in 1470 Mhz (komt overeen met een 1700+). Scheelt in temperatuur 2 tot 5 graden afhankelijk van de omgevingstemperatuur.

Heb jij ook een AMD Athlon MP 1600+ (S-A, 1.4GHz, 256KB, 266MHz FSB, 63W)?

volgens mij zijn alle moderne processoren toch stabiel mits je andere hardware dat ook is (mobo/grafische kaart/mem/voeding etc) en je drivers goed zijn...
voor de rest is warmte echt het probleem iid :)
voor de rest is warmte echt het probleem iid
Niet altijd.
Ik heb de laatste tijd toch een aantal instabiele P4's meegemaakt terwijl de overige hardware tip-top in orde en compatible was.

De Athlon XP's hebben altijd al een warmte probleem gehad op een paar na.

Met een hele goeie oversized koeler kwam ik altijd een heel eind.

Athlon MP denk dat het altijd het ondergeschoven kindje is geweest daar het toch een geruime tijd een hele goeie concurrent voor de Xeon is geweest.
De Athlon XP's hebben altijd al een warmte probleem gehad op een paar na.
Nee man, dat zijn juist de P4's. Het is juist net omgedraaid; de laatste types (Barton en Thoroughbred) worden helemaal niet zo warm. Een graadje of 40 ofzo met een normale koeler. Alleen de oude Palomino is warmer.
Je kan hele goede koelers kopen vandaag de dag van koper met 9cm of meer (12 cm) dan is de grootste hitte te bedwingen. Heb zelf de 12cm Cool scraper en die past ook op een Athlon. Als ze heel goedkoop worden zou ik proberen een paar Athlon 2600 Mobiles te kopen en ze te modden tot snelle MP's. De A7M266-D kan een fsb van 150mhz aan.
ik heb ook een survey van een XP-M 2500+ staan. Ik heb nl. geprobeerd deze als MP's te gebruiken, maar helaas ik had nog al veel last van instabieliteit. Dus vandaar dat ik weer terug ben naar mijn MP's.

Verder heb ik gemerkt dat betere koelers niet tot lagere temperaturen hoeft te leiden. De koelers die er nu op zitten hebben een vrij groot koelblok. Hierdoor raken beide koelers elkaar bijna. Het gevolg is dat ze elkaar verwarmen. In vergelijking met een processor in single setup, worden de processoren (ook de XP-m's) in dual setup 15 graden warmer. Waterkoeling is naar mijn idee ideaal, alleen op dit moment even te prijzig voor me.
Ik heb zelf een xp1600 -> potlood streepje -> athlon MP 1600 :)