Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

AKG K845BT (Zwart) Review

DrivinUCrazy 14 december 2015, 266 views

AKG K845BT (Zwart)

Heel goede koptelefoon. Het geluid is zeer helder, goede basweergave zonder daar onnodig de nadruk op te leggen. Door de gesloten bouwvorm wel wat warm na langere tijd. Ik ga ruimschoots over de 8 uur speelduur heen, maar heb het volume wel altijd vrij laag staan.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Heldere balans, geen overdreven bas
  • Bluetooth
  • Draagcomfort; goede pasvorm, niet zwaar
  • Korte laadtijd
  • Speelduur op laag vermogen meer dan geadverteerde 8 uur
  • Als accu leeg is, via 3,5mm nog te gebruiken

Minpunten

• Kan wat te warm aanvoelen na langere tijd
  • Geen back/forward knoppen

Heel goede koptelefoon. Het geluid is zeer helder, iets waar ik wel gevoelig voor ben. In ieder geval ben ik geen fan van overdreven bassen, wat heel populair schijnt te zijn. Zijn Bose broertjes hebben (gevoelsmatig) toch meer een nadrukkelijke bas.
De bluetooth werkt heel makkelijk. Mocht zelfs dat je nog te lastig zijn: als je telefoon is uitgerust met NFC hoef je die maar even ertegen te houden om te verbinden. Imho een gimmick; handmatig je bluetooth activeren werkt net zo snel.

Het is een gesloten hoofdtelefoon. Geluiden van buitenaf worden effectief tegengehouden (let op, geen noise cancelling!) En, het geluid wordt ook effectief binnen gehouden. De mensen om je heen zullen geen last van je hebben. Enige nadeel is dat de ventilatie dan ook minder is.

Ik heb het volume meestal vrij laag staan. Via bluetooth kun je het volume regelen met de knoppen op de rechter speaker. Daartussen zit een pause/play knop. Deze is op de tast heel makkelijk te vinden. Persoonlijk had ik het ook nog logisch gevonden als er ook nog bedieningsknoppen bij hadden gezeten om een nummer terug te gaan of juist door te springen.

De koptelefoon is zelfs uitgerust met een microfoon. Of de koptelefoon hiermee ook goed te gebruiken is als handsfree headset is me echter nog niet helemaal duidelijk: mijn telefoon (Lumia 735 met Windows Phone 8.1) ziet de koptelefoon niet automatisch als handsfree-set, en schakelt dan ook automatisch op de normale speaker. Hij gaat wel op de koptelefoon over, dus geen kans dat ik oproepen mis. Handmatig zou ik dan wel weer terug kunnen schakelen naar de koptelefoon, maar daarbij is het me niet duidelijk of er gebruik wordt gemaakt van de interne microfoon.

Ik heb het volume meestal vrij laag staan. Ik luister wel vrijwel alleen via bluetooth. Hierbij ga ik ruim over de geadverteerde 8 uur speeltijd heen. Die 8 uur is dus zeker niet alleen in optimale omstandigheden. De laadtijd is zeer kort, maar mocht zelfs dat je nog niet bevallen: je kunt met behulp van de 3,5mm aansluiting de bluetooth elektronica by-passen. In de handleiding staat dan wel een waarschuwing dat het frequentiebereik dan minder wordt, maar voor mij is dat niet merkbaar.

Er wordt een losse 3,5mm kabel meegeleverd (er zit geen 6,3mm aansluiting of adapter bij), en een USB kabeltje. Daarnaast een leren tasje om de koptelefoon in te bewaren. Er zit géén lader bij.

Heb jij ook een AKG K845BT (Zwart)?