Nexus SkiveTek AXP-3200 (Socket 370/A) Review

gtissink 11 juni 2009, laatste update op 11 juni 2009, 150 views

Nexus SkiveTek AXP-3200 (Socket 370/A)

Pluspunten

• Stevig
  • Goed monteerbaar

Minpunten

• Geluidoverlast
  • Prijs (vs prestatie)

Geluidsproductie (max) Score: 1
Koelvermogen Score: 3
Ik hebnet een Coolermaster Gladiator toren gekocht en zag dat mijn Coolermaster CPU-cooler kapot was. Bij Alternate heb ik een vervangende cooler gekocht en dat was de AC Copper Silent 3 (aparte review)
Ik was niet helemaal te vreden over deze cooler te meer deze niet goed samenwerkte met een Noctua Fan. (Ook aparte review)

Verdere gekeken en bij Informatique de Nexus AXP-3200 gekocht

De verpakking is simpel en compleet, Handleiding was er niet...maar wie heeft die nodig.
Het blok is strak vormgegeven en de koperen onderkant is netjes afgewerkt

Echter de herrie is niet normaal meer. Ik dacht even dat dit veroorzaakt werd door de 12cm fan die haaks op de Nexus zit (op ci 3 cm). Maar nadat ik die uitgeschakeld had bleef de herrie.

Na wat testjes heb ik de fan vervangen door een Coolermaster Silence Fan. Deze had een beter cooling maar met net zoveel herrie.

Al met al een slechte aankoop, ik ga de AC Copper Silent 3 weer terugzetten en deze gaat ik de kast

Heb jij ook een Nexus SkiveTek AXP-3200 (Socket 370/A)?

Als ik de foto goed bekeken heb, heeft dit produkt als enige bewegende deel die 12cm fan. Je zegt dat je nog steeds herrie hoort als die fan uitgeschakeld is. Dat betekent dus dat het geluid ergens anders vandaan komt, maar je maakt mij niet wijs dat een stuk massief metaal intrinsieke herrie maakt. :) Ik zou dus zeggen dat het geluid van een ander component vandaan komt.
Heb hem net weer gepakt voor een andere kast, zwaardere dichte kast.
wederom met de 3 andere vergeleken en hij draait niet stabiel als hij rechtop staat
heirdoor gaan onderdelen trillen

het is overigens een 7cm fan :X