Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Philips SHB7150 (Zwart) Review

stijnhendriks 14 december 2015, 184 views

Philips SHB7150 (Zwart)

Geweldige koptelefoon! Voor de prijs.... De koptelefoon is niet zeer slecht, hij doet wat hij moet doen voor een kleine prijs. Ik heb hem toenmalig voor 36 euro gekocht door verschillende acties bij wehkamp. Geluidisolatie is heel slecht en hij lekt veel geluid naar buiten, dat is een groot minpunt.

Pluspunten

• Redelijk geluid
  • Draadloos en met draad bruikbaar
  • Bluetooth werkt goed en het blijft werken op langere afstand
  • Zeer lage prijs

Minpunten

• buitengeluiden blijven te goed hoorbaar
  • er wordt veel geluid naar buiten gelekt.
  • Met kabel is het geluid aanzienlijk beter (dit klinkt logisch maar het is een erg groot verschil)
  • led lampje is nogal fel

De koptelefoon is zeer makkelijk te pairen met alle apparaten, het is binnen 5 seconden gebeurd en ik ben nog geen problemen tegengekomen. Ik gebruik zo een windows 8 laptop (inmiddels windows 10), windows 10 pc en een android 5.0 mobiel en ik heb geen problemen ondervonden.

Ik had het geluid een stuk slechter verwacht voor de prijs maar het viel nog redelijk mee. Natuurlijk verwacht je geen diepe bas en heldere klanken maar op zich doet de koptelefoon het niet slecht. Helaas kan ik dit niet zeggen over het geluid dat naar buiten lekt. Het is een over ear dus verwacht je dat er zo min mogelijk geluid naar buiten gaat maar helaas.

De bouwkwaliteit is zeer goed, hij is stevig en mooi afgewerkt. Hij kan makkelijk tegen een stootje en is goed buigbaar.
Het enige minpuntje hierbij is het led lampje dat veelste fel is. Wanneer je bijvoorbeeld een film wilt kijken in je bed met al je lampen uit, zal je je al gauw iriteren aan het lampje (maar dan zou je natuurlijk bedraad kunnen luisteren aangezien er dan geen lampje brand).

Dus de koptelefoon is het zeker waard voor de prijs, als je maar niet te hoge verwachtingen hebt. Ik kocht hem omdat ik een simpele koptelefoon nodig had die draadloos was.

Heb jij ook een Philips SHB7150 (Zwart)?