Specificaties Access Point, WiFi max. 1,2Gbps - Bekijk alle specificaties

Linksys LAPAC1200 AC1200 dual-band-accesspoint voor bedrijven Review

taxman 12 december 2015, 606 views

Linksys LAPAC1200 AC1200 dual-band-accesspoint voor bedrijven

Uitstekend bereik, vlotjes ge´nstalleerd

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Degelijke kwaliteit
  • Goed bereik

Minpunten

• Kennis nodig om IP adres op te zoeken

In onze woonkamer staat de standaard Thomson Ziggo router, alleen daarmee was het bereik op de eerste verdieping werkbaar en op de zolder slecht. Omdat ik een netwerkkabel naar boven heb liggen heb ik dit AP gekocht in plaats van een wifi extender.

AP is geleverd met duidelijke instructie en materiaal om eventueel aan de wand of plafond te hangen.

Ik heb een behoorlijk aantal jaren computerervaring maar ben niet zo thuis in netwerken. Het was even zoeken naar het ip-adres om in het AP te komen maar met de gratis te downloaden Advanced IP Scanner was dat zo gevonden.

Eenmaal ingelogd kon ik via een quick launch heel snel de setup doorlopen, en SSID en ww aanpassen van het bestaande wifi netwerk.

De ontvangst is in het hele huis goed om zonder haperingen te internetten, in het bijzonder op de zolder en de eerste verdieping waar het mij om te doen was.

Heb jij ook een Linksys LAPAC1200 AC1200 dual-band-accesspoint voor bedrijven?