Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart) Review

SamsungDaan 11 december 2015, laatste update op 4 februari 2016, 1.875 views

Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart)

Ik had nieuwe oordopjes nodig, en had een hoop lovende reviews gelezen over dit setje. Bestellen dan maar! Voor meer informatie lees de uitgebreide review.

Pluspunten

• Bas
  • Tasje
  • Ziet er mooi uit
  • Goedkoop voor wat je krijgt
  • Demping geluid
  • 90 Graden hoek plug (handig als je een telefoon als bron hebt)
  • Garantie

Minpunten

• Hoog/laag in het begin wat minder
  • Super dun draadje naar oortjes zelf toe
  • Bij verdeling van 1 draadje naar 2 draadjes ziet het er onstevig uit
  • Snel kapot

Heb een hoop om ze mee te vergelijken gezien ik oortjes en hoofdtelefoons heb gehad van een hele hoop merken en series: JBL, Skullcandy, Bose, Sony, MTX audio, UE, Philips en natuurlijk de Apple Earpods!

Bouwkwaliteit

De dopjes zelf zien er stevig uit en de rubbertjes vallen er ook niet snel af, Dit had ik wel bij mijn Sony oordopjes die ongeveer hetzelfde kosten.
De 90 graden hoekplug ziet er stevig uit maar wel een beetje lomp.
Het tasje is ook erg handig.
Geluid
Het geluid is goed, ik pak even ter vergelijking mijn Sony MDR-EX110AP erbij, deze klonken ook goed maar de hoge tonen waren echt heel schel de bas was wel redelijk. Maar de Bas van deze is vele malen lager en voller. Het hoog en midden valt een beetje tegen, voornamelijk met rap, maar met Pop klinkt het weer wat beter maar met equalizer is dit recht te zetten. Al met al voor deze prijs kan ik moeilijk klagen, in vergelijking met de Apple Earpods is de Bas vele malen beter en het geluid word veel beter gedempt door het In Ear ontwerp.
Zie hier de draadjes links de mtx, midden apple earpods, rechts de sennheiser
De splitsing van de draadjes, omdat het zo dun is vouwen de bovenste 2 draadjes makkelijk dubbel op dit punt.
Edit 29-01-16 terug gestuurd en nieuwe ontvangen omdat er een draadbreuk zat op het Sennheiser deelstuk wat ik noemde.

Heb jij ook een Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart)?