Lite-On LDW-401S 4x4x (Retail) Review

JustDutch 8 december 2007, 538 views

Lite-On LDW-401S 4x4x (Retail)

Pluspunten

• nog geen foute cd's/dvd's mee geproduceerd.

Minpunten

• De lade gaat erg slecht open. Zeker met originele CD/DVD's, waarvan ik de indruk heb dat die iets dikker zijn.

Media-compatibiliteit Score: 4
Schrijfsnelheid Score: 4
Leessnelheid Score: 4
Ik maak niet bijzonder veel gebruik van de brandmogelijkheden. Daardoor ben ik ook zeer snel tevreden over de prestaties. Leessnelheid en schrijfsnelheid vind ik niet belangrijk, wel de kwaliteit van wat gebrand wordt. MP's cd's gebrand met deze brander spelen prima af in de auto; ik ben nog geen fouten tegengekomen. Verder gebruik ik hem om data te backupppen, daarom lees ik de schijven weinig uit. Ik zocht in het begin uit welke media geschikt waren voor deze drive, maar omdat ik dj recentste firmware gebruik, kijk ik daar niet meer naar (gebruik wel A-merk media). In de tijd dat ik hem aanschafte, was het een vrij goedkope brander en leverde hij voor mij een prima prijs/kwaliteit verhouding. Die prijs is echter niet meer te vergelijken met de huidige prijzen. Wat ik onwijs iritant aan de drive vind, is dat de lade (vooral bij originele cd's/dvd's) slecht opengaat. Het lijkt erop dat hij blijft hangen. Sinds ik de drive heb, is hij nog nooit weer uitgebouwd en slechts een keer vervoerd. Dit valt me erg tegen, en verminderd het gebruiksgemak enorm, vandaar de lage algemene beoordeling.

Heb jij ook een Lite-On LDW-401S 4x4x (Retail)?