Samsung SM951 (AHCI) 512GB Review

Retaliator 9 december 2015, laatste update op 9 december 2015, 260 views

Samsung SM951 (AHCI) 512GB

Ik heb deze SSD op X1 en X2 M.2 getest. Zie screenshots voor resultaten. Op een X4 PCI-E aansluiting is hij nog sneller, maar daar beschik ik op het moment niet over. Ik heb deze SSD nu een paar maanden in gebruik. Bevalt erg goed! (niet gebruikt als bootdisk)

Pluspunten

• Snel
  • Goede prijs/kwaliteitsverhouding

Minpunten

• Vrij prijzig t.o.v. een SATA-drive
  • Mijn moederbord beschikt niet over een X4 slot. (alleen op de laatste topborden kun je dit verwachten)

Even in het kort:

Zowel X1 als X2 snelheden getest.

Vooral het laden van games gaat supersnel! (ik gebruik de disk alleen voor games)

Je kunt booten van de SSD. Je moet je bios op (U)EFI hebben ingesteld en AHCI voor het M.2 slot hebben geactiveerd. Je M.2 slot op maximale performance instellen (PCI-E X4 is de maximale optie, dan haal je nog hogere snelheden).

Geen verdere toelichting nodig lijkt me. Vragen? Laat een bericht achter.

Heb jij ook een Samsung SM951 (AHCI) 512GB?