Specificaties Basispakket met 500GB interne opslag - Bekijk alle specificaties
Kies andere uitvoering

Microsoft Xbox One (2014) 500GB Zwart Review

opcxtreme 8 december 2015, laatste update op 8 december 2015, 611 views

Microsoft Xbox One (2014) 500GB Zwart

Toch maar de 360 vervangen voor zijn nieuwe broertje. Jammer van de verplichte update bij eerste x aanzetten (1.8GB meen ik). Supermooi beeld, ben nu helemaal into Forza 6 :)

Pluspunten

• 1080P
  • mooi beeld
  • 5.1 of 7.1 ongecomprimeerd
  • netflix
  • blu-ray speler
  • mediaplayer
  • oude games zijn mooier

Minpunten

• prijs
  • accessoires duur

Randapparatuur Score: 4
Spelaanbod Score: 5
Multiplayer Score: 5
Multimedia Score: 5
Na een tijdje twijfelen (lees weinig nieuw aanbod voor de xbox 360) en wikken en wegen tussen de xbox one en playstation 4 is de keuze toch gevallen op de xbox one.

Eigenlijk met een lokkertje van een goedkopere aanbieding naar de MM gegaan, echter de aanbieding was een kaal exemplaar met 1 controller en geen games.

Nu is een 2e controller eigenlijk wel een vereiste, je koopt ook geen schoenen om er dan de tweede veter los bij te kopen.

Gelukkig was er ook een actiebundel met een 2e controller, fifa (download game), Forza 6 en 3 maanden xbox live. Dat is de bundel geworden die mee naar huis ging.

Thuis aangekomen meteen uitgepakt en aangesloten en .....

helaas, day one update (1.8 GB :( ), dus wachten en wachten.
Daarna een update voor mn controller, damn, weer wachten.

Toen Fifa downloaden, pfffffff Maar wacht, ik heb ook nog Forza 6! Dan die maar spelen, maar helaas. Die moet je verplicht installeren, waardoor Fifa weer in de wacht werd gezet.

Na 18% installeren kan je al wel het eerste level racen, maar daarna moet je weer wachten.

De beelden zijn super!
Kreeg alleen bij de eerste setup de xbox niet op 1080 gezet, de viel telkens terug op 640. Dus toen maar 720 gekozen en gaan spelen. Tijdens het spelen op pauze gezet en naar het menu gegaan en kon toen wel op 1080 zetten.
Sindsdien staat die ook gewoon op 1080.
Wat ik verder vreemd vond is dat het geluid het in eerste instantie niet deed, bleek dat de xbox de HDMI op DVI modus had gezet.

Dat gecorrigeerd en toen kon ik kiezen voor 5.1 ongecomprimeerd (en 7.1, maar dat heb ik niet).

Forza 6 met surround-set en sub aan is best leuk :)

Daarnaast ook meteen Netflix, blu-ray speler en mediaspeler ge´nstalleerd.
Kon mijn Kodi bibliotheek direct benaderen en speelde willekeurige films ook prima af.

Tot nog toe blij met de aankoop en kan er weer jaren tegenaan denk ik.

Heb jij ook een Microsoft Xbox One (2014) 500GB Zwart?

Hou je hart maar vast als je 1,8 GB al veel vind :)

Moet zeggen dat de downloads heerlijk snel bij mij gaan gelukkig.

Persoonlijk vind ik de prijs meevallen nu...

Ook is het een geweldig media apparaat met Twitch en Youtube en nog meer...
haha ja zag dat Fifa 2.2 was :)
Ging idd wel lekker snel. Maar uitpakken, aansluiten en gamen is er niet bij helaas.

Heb jij ook Netflix geinstalleerd? Die doet er af en toe erg lang over met opstarten.
En heb ook al een keer melding gehad dat de servers van Netflix onbereikbaar waren.
Ik gebruik alleen Youtube en Twitch en dat bevalt me uitstekend. Speel zelf veel Killer Instinct (nu wat minder) en daar stonden soms gewoon updates van 20 a 30GB klaar :)
wowww vandaar de microsoft tip om systeem in standby te zetten zodat die snachts downloaden. KillerInstinct staat nog wel op het verlanglijstje, vroeger op de SNES veel gedaan.