Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

Google Chromecast (2015) Zwart Review

DrOetker 6 december 2015, laatste update op 6 december 2015, 348 views

Google Chromecast (2015) Zwart

Gemakkelijk in gebruik zonder enige poes-pas. Een top apparaat ter vervanging van htpc en prima in staat om 1080p MKV's af te spelen in combinatie met Plex media server.

Pluspunten

• Klein
  • Voeding via usb van de tv
  • Recht-toe-recht-aan product

Minpunten

• Altijd afhankelijk van laptop/server/telefoon

Geluidskwaliteit Score: 5
In den beginne, ik heb de Chromecast nu een maand of 2, was het voor mij alleen wat Youtube afspelen en verder niet. De kwaliteit van het 'normaal' casten via Chrome op een laptop loopt namelijk niet echt vloeiend als je full-screen doet en van een aantal soorten video's hoor je het geluid niet. Och voor die ¤29,- vond ik dat ik er niet echt een buil aan kon vallen toen ik u'm tijdens een actie besloot te kopen.

Maar sinds ik op mijn laptop Plex media server heb geļnstalleerd ben ik echt laaiend enthousiast. Er is nog geen bestand langs gekomen die ik niet kon afspelen met mijn i3-2330m(gt520mx). Het is het geen probleem om 1080p-mkv vloeiend af te draaien incl surround en subs. Ik draai alles 'orginal', maar de laptop heeft het er wel zwaar mee als het echt zware/grote 1080p bestanden betreft :Y)

Overigens is de laptop toch altijd ingeschakeld als ik thuis ben en het casten van Plex op m'n Motorola Moto Play vind ik opzich ook niet echt een probleem. Weinig tot geen performance vermindering bij normaal gebruik. Maar het is dus wel zo dat je de laptop en smartphone aan moet hebben staan, naast natuurlijk de tv met Chromecast, om een nette ervaring te krijgen.

Een goede wifi-infrastructuur is (waarschijnlijk) ook van belang, zeker bij de zwaardere bestanden. Iets wat ik niet kan bevestigen omdat ik goed werkende omgeving heb. Maar 72mbit is in ieder geval voldoende ook als je daarnaast nog vanalles hebt draaien }:O

Het enige waar ik tijdens het installeren/uitproberen wat last van had was slecht beeld, maar met wat richten was dat verholpen. Wij hebben namelijk een TV met een metalen behuizing en behoorlijk wat kabels er achter, ja wie niet :D

Al met al een top apparaat! De htpc gaat de deur uit, naast de ssd gaat de 1tb-hdd de laptop uit en 2tb-hdd ter vervanging erin :9~

Heb jij ook een Google Chromecast (2015) Zwart?