Kingston HyperX Cloud II Gun metal Review

Rens_E 5 december 2015, laatste update op 6 december 2015, 281 views

Kingston HyperX Cloud II Gun metal

Een goede headset voor niet al te veel geld. Voelt premium aan, het geluid klinkt goed, de microfoon klinkt goed, maar de USB soundcard doet weinig wonderen. de headset zit comfortabel op je hoofd en de kussentjes kunnen makkelijk worden vervangen (extra paar wordt meegeleverd).

Pluspunten

• Voelt stevig
  • Goed geluid
  • Voelt niet goedkoop
  • Extra oorkussentjes
  • Draagzakje meegeleverd

Minpunten

• Je oren kunnen warm worden
  • Soundcard doet weinig wonderen

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 4
De HyperX Cloud II Gun Metal gaming headset

Om te beginnen wil ik graag zeggen dat dit mijn eerste product review ooit is. Als je suggesties, vragen, tips of tops voor me hebt: let me know! Ik leer graag en ik wil anderen graag helpen bij het kennismaken met producten.

Unboxing
De unboxing biedt weinig bijzonders. Het is niet fantastisch, zeker niet slecht; het is gewoon goed. In de doos vind je een manual - is er iemand die die nog leest? -, een boodschap aan de binnenkant van de doos, wat beschermend foam, extra oorkussens, een adapter voor in het vliegtuig, de 1m lange 3.5mm jack aansluiting, de microfoon die je van de headset los kan maken, de USB soundcard en natuurlijk de headset zelf. De headset komt in rood, roze en gun metal. Ik heb gekozen voor de laatste.

Eerste indruk
De headset ziet er erg goed uit. Ik houd erg van het design. Hij voelt erg stevig en erg premium voor de prijs (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Steelseries Siberia V3 die erg goedkoop aanvoelen door het gebruik van plastic). De headset is plug en play, je hoeft geen software te downloaden. Alles werkt right out of the box. Misschien heb ik een klein hoofd, maar ik vond de headset wel erg groot in de spiegel. Ik zou er persoonlijk niet mee naar buiten gaan.

Comfort
Ik draag zelf een bril dus is comfort voor mij erg belangrijk. De headset dankt zijn naam aan het comfort: cloud, oftewel, wolkje. Na 5 minuten ben je vergeten dat je een headset op hebt en voel je alleen nog de top. De extra oorkussentjes geven mij persoonlijk erg warme oren en lijken minder geluid buiten te houden. Dit kan ook komen omdat dit mijn eerste headset is en ik ben overgestapt van Apple EarPods. Ik moest dus erg wennen aan een headset.

Accessoires & features
Zoals ik al zei krijg je een draagzak, extra oorkussentjes, een vliegtuigadapter en een USB soundcard. Over deze ben ik allen erg tevreden, behalve over de USB soundcard. In mijn ervaring helpt het weinig wat betreft 'surround sound'. In tegenstelling tot andere headsets waarbij de surround de bass boost, heb ik ondervonden dat bij deze headset de trebble wordt geboost en dat de zogenaamde 'sound stage' wat groter wordt, waardoor het lijkt alsof het geluid verder van je oren vandaan komt. Bij het luisteren van sommige muziek met ruwe gitaar geluiden klinkt het wel erg goed.

Geluid
Geluid, daar draait het bij een headset uit eindelijk toch om.
De microfoon werkt super. Je stem klinkt ietwat lager dan normaal, maar klinkt wel erg goed. Mocht je willen weten hoe de microfoon klinkt, wil ik hem graag voor je testen in TeamSpeak o.i.d.

De geluidskwaliteit is super voor een gaming headset van deze price range, al ontbreekt er naar mijn mening wat bass. Vergeleken met headphones van deze prijs klasse is de geluidskwaliteit maar matig. In game klinkt alles helder en als je je goed focust, kan je horen waar mensen vandaan komen. Erg handig. Enigszins is het wel jammer dat er geen software wordt meegeleverd, ik had graag wat aan de audio getweakt.

De HyperX Cloud II is een goede headset voor niet al te veel geld. Voelt premium aan, het geluid klinkt goed, de microfoon klinkt goed, maar de USB soundcard doet weinig wonderen. de headset zit comfortabel op je hoofd en de kussentjes kunnen makkelijk worden vervangen (een extra paar wordt meegeleverd).

Heb je vragen, opmerkingen, aanmerking? Laat het me weten!

Heb jij ook een Kingston HyperX Cloud II Gun metal?

Reviews door de redactie