Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Audio-Technica ATH-M50X (Wit) Review

H1tman11278 4 december 2015, 414 views

Audio-Technica ATH-M50X (Wit)

Nummer 1

Pluspunten

• Mooi design
  • Goede bass, niet heel erg strak maar wel goed
  • Hele mooie high's

Minpunten

• Veel goed plastic, maar het is en blijft plastic
  • Unboxing experience

Ik was opzoek naar een nieuwe koptelefoon na dat mijn Sennheiser momentum over-ear het had begeven. Dit was mijn eerste over echt goede koptelefoon. Prachtig mooi geluid en echt nog nooit zo'n goede ervaring gehad met geluid. Omdat dit ongelukje met de Sennheiser's niet echt verwacht was had ik een minder budget voor een nieuwe koptelefoon. En uiteraard was de naam Audio technica ath-m50(x) al vaker voor gekomen, maar nooit echt met veel interesse naar gekeken.
Nu ik deze koptelefoon nu een weekje heb inlaten branden en veel naar geluisterd heb, ben ik heel erg verbaasd. Het geluid had me meteen te pakken. Het gaf me het zelfde gevoel als de Sennheiser's, kippenvel. Heerlijke bass die heel diep gaat en ook echt je hoofd doet schudden als je daar eens echt zin in hebt. het is wel niet echt een strakke bass, soms voelt deze wat losjes maar het heeft wel wat. De mids zijn heel goed te horen en vallen niet weg door andere tonen. de highs zijn wat minder te horen, ze vallen niet weg en ze zijn wel nog goed te horen maar, ze zijn gewoon niet zo scherp als de sennheiser's, bij deze deden de highs nog wel eens pijn aan je oren. Al met al vind ik de M50x's een wat ronder geluid hebben en wat zachter. Geluids kwaliteit is natuurlijk helemaal subjectief maar, je kunt er eigenlijk wel van uitgaan dat je het beste geluid onder de 200 hebt.

De bouwkwaliteit is uitstekend. De hoofdband is helemaal verstelbaar en is gemaakt van aluminium geloof ik, deze is heel mooi ingepakt met leer en de kussentjes die op je hoof rusten zijn heerlijk zacht. Voor de rest is de koptelefoon gemaakt van plastic, wel heel goed stevig plastic dan een beetje uit ziet als staal. Het is wel nog steeds plastic. De earcups zijn groot genoeg om lekker om mijn oren te zitten en zijn bedekt met een leer kussentje dat vrij zacht is. Door de combinatie van de fijne hoofdband en earcups zorgt dit er voor dat je de koptelefoon voor uren achter elkaar kunt dragen zonder dat je er last van krijgt.

Het uitpakken van de koptelefoon is gewoon, te gewoon. Niets speciaals, niet de 'wauw' experience. Wel bewust verpakt en goed genoeg om er voor te zorgen dat je pakketje heel aankomt.

De M50x heeft mij echt verrast en is heel fijn in gebruik, je hebt niet perse een AMP of DAC nodig om ze te kunnen gebruiken. Zien er leuk uit vind ik dus ik durf ze ook nog buiten de deur op te doen. De bouwkwaliteit is dik in orde, alleen jammer van het plastic. Het geluid is echt heel goed. Hou er wel rekening mee dat het een soort studio monitor is (niet echt want het geluid is niet heel vlak). Dit kan een shocker zijn als je van bijvoorbeeld een Beats koptelefoon afkomt. Want je gaat van alleen maar bass naar mooie bass en opeens hoor je dingen in liedjes die je nog nooit eerder gehoord hebt.

Dat is ook denk ik het probleem van deze koptelefoon, de meeste mensen hebben nog nooit gehoord van Audio technica. En laten we nou niet zeggen dat het lekker bekt als je zegt: 'goh heb net de Audio technica ATH-m50x gekocht.
Dit was bij mij ook het geval en toen vroegen ze wat het kosten en lachte ze, tot dat ik ze hun de koptelefoon liet proberen.

Ze hadden niet alleen nog nooit van ze gehoord, ze hadden nog nooit zo iets gehoord.

Heb jij ook een Audio-Technica ATH-M50X (Wit)?