Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser HD 25 ALUMINIUM (Zilver, Zwart) Review

archi_wouter 3 december 2015, laatste update op 3 december 2015, 340 views

Sennheiser HD 25 ALUMINIUM (Zilver, Zwart)

Uitstekende koptelefoon, wat ondertussen iedereen wel weet die de naam HD25 gehoord heeft.

Pluspunten

• Geluid
  • Bouwkwaliteit
  • Licht en aangenaam op je hoofd

Minpunten

• In het begin was hij wat wennen, kan ook zijn omdat het mijn eerste koptefoon was en ik dus niet gewend was een te dragen. Zorgde een beetje voor last van mijn hoofd...
  • geen gekrulde kabel

Deze koptelefoon is al even uit, en ik heb er al even een in bezit, maar wou eens men steentje bijdragen aan deze site. Bij deze mijn eerste review.

Specs:
  • nominale impedantie 70 Ohm voor universele compatibiliteit
  • neodymium ferrous magneetsystemen en lichtgewicht aluminium/koperen spreekspoel
  • wordt geleverd inclusief draagtas en adapter naar 6.3mm stereo jack plug
  • geluidsdruk 120 dB
  • THD minder dan 0,3%
  • frequentierespons 16 tot 22.000 Hz
  • gewicht: 190 gr
De naam HD25 doet bij vele audio liefhebbers een belletje rinkelen. De reeks koptelefoons is zeer gewild bij mensen die goede audio appreciëren ,en bij mensen die graag stevige koptelefoons hebben zoals DJ's.

In de verpakking krijg je een opbergzakje met rits en een 3.5mm → 6.3mm jack.

Qua uiterlijk herken je meteen het typische HD25 design dat al wel wat gekopieerd is ondertussen. Bij deze versie heb je echter de aluminium schelpen en plaatjes op de scharnieren, wat hem er iets meer premium doet uitzien en aanvoelen.
De bouwkwaliteit is prima, hij voelt zeer stevig aan, en heeft het vertrouwde vervangbare design van de HD25. De kabel is gewoon recht en heeft een gold plated 3.5mm jack. Mijn Pioneer HDJ-1500K heeft een opgekrulde kabel wat ik persoonlijk toch net iets fijner en handiger vind, maar dat is niet zo'n zwaar minpunt.
Een van de schelpen is 90° draaibaar, lekker handig voor DJ's dus. De beide schelpen roteren ook een beetje rond de band. Ze zijn verstelbaar in de hoogte door ze gewoon te schuiven. Dit systeem heeft echter genoeg wrijving om ze niet per ongeluk omhoog of omlaag te laten schuiven.

De geluidskwaliteit moet ik niet veel woorden aan vuilmaken, deze zit gewoon helemaal goed. Het is en blijft een gesloten on ear koptelefoon, dus je kan natuurlijk geen perfect geluid verwachten, maar het is toch wel extreem goed. De bass is punchy, goede middens en de heldere hoge tonen. Als ik hem vergelijk met mijn HDJ-1500K is hij toch wat meer crispy en hij voelt niet zo lomp aan.

Na enkele weken dragen gaf hij geen geluid meer aan de rechterkant, terug binnen gebracht in de winkel. Nadat hij bij Sennheiser was aangekomen en ze het defect hadden vastgesteld kreeg ik niet veel later een nieuwe binnen, goeie service dus.

Don't shoot me als ik schrijffouten heb of mijn review brak is ;)

Heb jij ook een Sennheiser HD 25 ALUMINIUM (Zilver, Zwart)?