Lenovo Yoga Tablet 2 8" WiFi 16GB (Android) Aluminium Review

spook68 2 december 2015, laatste update op 17 januari 2017, 396 views

Lenovo Yoga Tablet 2 8" WiFi 16GB (Android) Aluminium

Een kleine tablet met een prima scherm, lekker snel en een degelijke behuizing. De grote accu zit in het ronde deel. De steun om de tablet scheef of de htop te zetten wekt goed. De update naar Lollipop maakt het makkelijker. De update wordt door Lenovo ondersteund.

Pluspunten

• Bouw kwaliteit
  • Scherm
  • Voet om scheef te zetten
  • Ondersteuning Lenovo
  • 5G ondersteuning

Minpunten

• Geen HDMI uit
  • Door de vorm zijn accessoires moeilijk te krijgen
  • Accu laadt langzaam

Ik heb geen snelheid testen etc gedaan. Dus een review van gewoon gebruik. We hebben ook een iPad in huis en dat is mijn referentie.
Ik wilde een kleine tablet met GPS op Android om als GPS op de motor te gebruiken en verder gewoon als tablet op de bank en onderweg.
De Yoga is lekker klein maar heeft een goed helder en scherp scherm. Hij reageert snel op de input. Het geluid is erg goed voor een klein apparaatje.

Amazon kan een hoesje leveren dat past bij de ongebruikelijke vorm. Als je een hoesje handig vindt dan is het een prima hoesje.
Stop een grote SD Kaard er pas in als je naar Lollipop bent geüpgraded. De originele versie kan geen exFAT lezen en dan moet je kaart formatteren.

Ik ben de Yoga nog aan het inrichten, als ik meer ervaring heb komt het bij de review.

Update:
Ik kan niet goed achterhalen hoe LolliPop exFAT ondersteund. Volgens mij moet je dan behoorlijk in Android duiken en daar heb ik geen zin in.Lollipop met Yoga ondersteund alleen FAT32.
2 foto's met het hoesje omdat je die niet snel online vindt. De liggende variant klopt niet qua kleur.

Update 2:
Op de Lenovo site wordt door diverse mensen gevraagd naar een update van Lollipop. Vanuit Lenovo is er geen enkel teken dat er een update aan zit te komen. De enige mogelijkheid is een custom ROM, niet voor iedereen een optie. Voor mij een reden om niet meer een Lenovo Android apparaat te kopen.

Heb jij ook een Lenovo Yoga Tablet 2 8" WiFi 16GB (Android) Aluminium?

Ik ben ook op zoek naar de Yoga2, maar weet nog niet of ik de 8 of 10" wil.
De batterijduur en formfactor spreken mij wel aan.
Hoe vind je dat de 8" zich verhoud tov de iPad? Mis je screen real estate?

De windows versie heeft trouwens wel hdmi out volgens mij.

[Reactie gewijzigd door Sinned123 op 2 december 2015 21:41]

Ik vind het wel prettig dat het een klein apparaat is. Het scherm heeft de zelfde resolutie als de 10" versie. Een leesbril is soms wel fijn maar dat ligt aan mezelf ;-)
Als je van plan bent om echt te werken op de tablet dan is een grotere versie aan te raden.

De windows versie is behoorlijk duurder, wellicht ook door de hardware. En ik heb al een mini PC met Windows (nu ook zelfs op de Mac).

Kijk voor je koopt eens bij Amazon.de. De prijzen daar zijn echt lager dan in NL.