Specificaties Dual core @ 3GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core 2 Duo E8400 Tray Review

teranos 8 juni 2009, 1.199 views

Intel Core 2 Duo E8400 Tray

Pluspunten

• goede prestaties.
  • mogelijk goed overklokbaar.

Minpunten

• geen.

Na een jaartje op mijn oude school pc te hebben moeten werken ben ik erachter gekomen dat ik toch iets sterkers nodig heb dan een AMD Athlon xp +1800, dus heb ik de intel core two duo E8400 te kopen samen met een nieuw moederbord en een processorkoeler. De prijs was dus Zeer goed want ik kreeg korting op het gehele pakket.

Ontvangst.
Op het eerste gezicht leek de processor erg klein (ik had nog nooit een processor gezien) en fragiel, dus zorgde ervoor dat er niks mee kan gebeuren. Ik kreeg de E8400 trayed dus de koeler zat er apart bij.

Inbouwen.
Het inbouwen ging best makkelijk na een paar tutorials op youtube te hebben gekeken, Ik schrok me verrot toen ik zag dat er geen pinnen op de processor zaten, maar later bleek dat dat zoo hoort. Het installeren van de processor ging door de E8400 in de socket te leggen en daarna het hendeltje dicht te trekken, dit vond ik erg eng aangezien zo'n E8400 meer dan 130 euro kost op de pricewatch. Naderhand bracht ik wat koelpasta aan en plaatste de koeler erop, ik moest goed uitkijken waar ik de koeler plaatste want ik kon niet echt veel zien door de grote koeler (zie plaatje). Het installeren verliep zoals het hoorde te gaan.

Prestaties.
De prestaties spreken mij erg aan, binnenkort ga ik de processor ook nog overklokken naar 3900 Mhz zodat ik echt bijna alle kracht kan gaan benutten van de processor.

De warmteproductie op (3.00 GHz)
Iddle:

CPU: 38 graden
CPU 1: 42 graden
CPU 2: 41 graden

Prijs.
De prijs sprak me erg aan op de PCdumpdag in RAI-Amsterdam alhoewel ik eerst wel even goed ben gaan rondkijken of de processor ergens goedkoper is. Het was zeker de prijs waard en dat is het nu nog steeds.

Conclusie.
Ik voel me zeer geslaagd met de aankoop van dit product en zou er gerust meer voor hebben betaalt aangezien de krachtige prestaties en overklokbaarheid.

Heb jij ook een Intel Core 2 Duo E8400 Tray?

Reviews door de redactie

Meer advertenties

Leuke review, leest lekker weg.
Dat van die pinnetjes is herkenbaar, had voor mijn E8400 ook een AMD :-)

waar heb je trouwens je temperaturen mee gemeten?
Feli met je aankoop. 3 opmerkingen:

1) Meet je temperatuur eens met coretemp, want 26 graden lijkt mij zeer onwaarschijnlijk (gezien de artic freezer pro op de foto) (al kan punt 2 hier invloed op hebben)
2) Op de 2e foto kan je zien dat je processor niet op de 3.0 ghz draait. Waarschijnlijk heb je speedstep aanstaan. Zet deze eens uit in de bios.
3) Punt 2 kan ook invloed hebben op de wat lage PI 1M score van 16 seconden.

[Reactie gewijzigd door mcsluis op 8 juni 2009 22:20]

Hoeveel heb je er dan voor betaald?
Misschien kan je er nog wat meer motivatie aan toevoegen; waarom heb je voor socket 775 gekozen?