TomTom Runner 2 Cardio + Music Small Zwart (Blauw, Wit) Review

GijsG 1 december 2015, 6.943 views

TomTom Runner 2 Cardio + Music Small Zwart (Blauw, Wit)

Een sport horloge met veel mogelijkheden Ún muziek optie, dat is perfect voor het rennen! Nu hoeft mn telefoon niet meer mee. Functionaliteiten zijn top en deze TomTom is een van de weinige horloges die dat kan. Software kan nog wel verbeterd worden.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Gewicht
  • Functionaliteiten (muziek)
  • Draadloze headset is top
  • Synchroniseren (ook bijv. Nike+)
  • Quick GPS via telefoon connectie

Minpunten

• Software van TomTom
  • Service van TomTom
  • Rare laadkabel connectie
  • Bluetooth headset compabiliteit

Horloge is prima gebouwd en zit fijn, wel wat aan de dure kant wat mij betreft. Muziek werkt super, 3GB opslag is voldoende voor mij. Draadloze headset is moeilijk te vinden aangezien TomTom een beroerde comptabiliteit aangeeft. Gelukkig werken veel meer headsets met de Runner 2. Hier zijn echter wel weer 50euro plus mee gemoeid. Zelf heb ik de Philips SHQ7300 en die werken perfect. De meeste sporthorloges doen er lang over GPS signaal te krijgen, wat wel eens vervelend kan zijn. Als je horloge via Bluetooth met je telefoon is verbonden heb je binnen 5sec ontvangst met GPS (Quick GPS). Verder is het synchroniseren met de app of PC goed en kun je kiezen uit verschillende applicaties. TomTom heeft zelf een prima applicatie, echter vind ik Nike+ vele malen leuker en motiverende. Nike heeft een soort spel er van gemaakt met allerlei targets en awards (als je een bepaalde afstand hebt gehaald, snelste km, 3x per week, etc.), en vergelijk en uitdagingen met je vrienden op Nike+. Dit werkt erg motiverend! Maar de software van TomTom zal ook updates krijgen dus wie weet. De klantenservice van TomTom zelf is echt heel slecht. De mensen willen je niet echt helpen en zijn niet vooruitstrevend. Echt niet van deze tijd. Maargoed, al met al is het een fijn apparaatje en ben ik erg tevreden.

Heb jij ook een TomTom Runner 2 Cardio + Music Small Zwart (Blauw, Wit)?