Specificaties Actie, Avontuur, Shooter-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Star Wars: Battlefront (2015), PC (Windows) Review

DieEneGozer 30 november 2015, laatste update op 1 december 2015, 938 views

Star Wars: Battlefront (2015), PC (Windows)

Een heerlijke game die het echte Star Wars gevoel naar boven weet te halen. Met de uitstekende graphics en verslavende gameplay is het spel prima voor de casual gamer.

Pluspunten

• Lekkere gameplay, ook voor wat minder ervare gamers.
  • Mooie graphics
  • Snelle matchmaking
  • Goed geoptimaliseerd

Minpunten

• Granaten
  • Party systeem
  • Hoeveelheid content

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 3
Geluid Score: 4
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 5
Het is ondertussen al weer 10 jaar geleden dat Star Wars Battlefront 2 uit kwam, maar na een lange tijd zijn ze terug met deel 3! Wat een heerlijk Star Wars gevoel heb ik als ik dit speel. Veel mensen zijn kritisch over de hoeveelheid content maar is dit wel terecht?

Hieronder een overzicht van de aanbevolen specificaties voor SW Battlefront 3.

De gameplay is vergeleken met andere shooters heel erg simpel. Ik snap waarom ze hiervoor gekozen hebben. Niet iedereen heeft elke dag de tijd om een spel te spelen en bij een breed publiek zoals bij Star Wars kan je de gameplay beter makkelijk houden zodat iedereen mee kan doen.

Zelf kom ik van BF4 af, de game waar ik sommige mensen SWBF mee hoor vergelijken. Na een groot aantal uren in BF4 kan ik zeggen dat de gameplay heel veel van elkaar verschillen. Dit komt er niet alleen door dat de gameplay van SW Battlefront zo simpel is, maar ook voor een groot deel door de Third-person view. Dit laat je op een hele andere manier spelen.

Ook de movement in deze game is heel erg simpel. Geen voordelen aan het aimen (behalve de zoom) en geen nadelen aan het rennen tijdens het schieten. Dit maakt de gameplay lekker snel. Campen geeft dus eigenlijk bijna geen voordeel meer (misschien wel een nadeel).

Maar niet alles is goed. Na een kwartiertje spelen merk je al het nadeel aan het spel op dit moment. Explosives... Dit kan natuurlijk een tijdelijk iets zijn maar op dit moment zorgt het voor frustrerende momenten. Ik merk dat mensen met 2 granaten spelen waardoor ze van dichtbij je zo op kunnen blazen. Naast de gewone granaten heb je ook nog een grenade launcher waarmee je meerdere granaten of kan schieten. Kortom, explosive heaven. Het kan ook aan mij liggen, maar ik ben niet de enige die deze mening heeft merk ik.

De content is waar veel mensen kritiek op hebben. Zelf ben ik ook niet helemaal tevreden over de content die op dit moment beschikbaar is, maar het kan er mee door. De gamemode 'Walker Assault' is naar mijn mening de beste gamemode. Een grote map met 40 mensen waardoor de echte Star Wars feeling naar boven komt. Er zijn natuurlijk nog andere game modes zoals:

Fighter Squadron
Het is een beetje het air superiority van BF4 in SW Battlefront. Zelf vind ik de besturing van de voertuigen met de muis en toetsenbord slecht. In BF4 had ik hier weinig moeite mee maar in dit spel voelt het allemaal maar een beetje raar. Het autolock systeem voegt voor mij niks toe, maar misschien ligt dit wel gewoon aan mij. Ik denk toch dat het vergeleken met de normale simpele controls te hoog gegrepen is.

Supremacy
Walker assault zonder walkers. De gamemode is leuk om te spelen als je een keer wat anders wilt dan walker assault. De gameplay gaat nu alleen over 5 objectives die je moet overnemen op de map. Goede gamemode om wat verandering erin te gooien.

Cargo
Het is een soort capture the flag maar dan anders. Het maximale aantal caps dat 1 team kan hebben is 10. Als dat bereikt is heeft dat team gewonnen. Het spel begint met 5-5 caps. Als team A een cargo pakt van team B en die succesvol naar de eigen helft brengt, gaat er een punt af bij team B en komt er een punt bij bij team A. De score is dan 6-4 voor team A. Dit gaat zo door tot dat 1 team 10 punten heeft.

Droid Run
Je kunt het vergelijken met capture de flag met bewegende vlaggen. Rond de map lopen droids die gepakt kunnen worden. Deze lopen door de map heen. Het doel is om alle droids zo lang mogelijk in bezit te houden.

Walker Assault
Mijn favoriete gamemode! Zoals ik al eerder zei, wat een geweldig gevoel krijg je als je deze gamemode speelt. 40 spelers op een map. 20 rebels moeten de uplinks activeren. Hierdoor kunnen y-wing ingezet worden. Het doel van de empire is om te voorkomen dat de rebels deze uplinks te pakken krijgen. Na een tijdje kan de AT-AT die door de map loopt aangevallen worden. De rebels moeten in een korte tijd zoveel mogelijk damage doen tegen de AT-AT terwijl de empire deze probeert te verdedigen. Als de rebels de AT-AT niet op tijd kapot krijgen wint de empire.

Blast
Team deathmatch zoals we het allemaal kennen uit COD en Battlefield. Leuke gamemode als je wat afwisseling zoek of voor als het echt je ding is. Verder niks bijzonders aan.

Drop Zone
Een 8v8 gamemode waarin de escape pods moet pakken en verdedigen. Ik vind het een lekker actievolle gamemode waarin je met je team moet samenwerken om te winnen.

Heroes vs Villains
Een 6v6 gammode waarbij er 3 mensen spelen als de heroes/villians en de rest als normale troopers. Geweldige gamemode als je lekker vaak als Darth Vader of Luke Skywalker wilt spelen.

Hero Hunt
Als laatste hebben we nog Hero Hunt. 1 hero tegen 7 normale troopers. Dit is de meest grappige gamemode die er is vind ik. Leuk als je even lekker voor de lol wil spelen. Echt enorm gaaf om als hero iedereen af te maken, maar ook leuk om met je team de hero te verslaan. Degene die de hero killt mag vervolgens zelf de hero kiezen.

Zo! Dat waren de gamemode. Nu naar de maps. Er zijn op dit moment (30-11) 4 planets beschikbaar om op te spelen. Iedere planet heeft 3 maps.

Endor
Op Endor zijn de maps Imperial Station, Swamp Crash Side en Forest Moon Of Endor.

Tatooine
Op Tatooine zijn de maps Dune Sea Exchange, Rebel Depot en Jungland Wastes.

Hoth
Op Hoth zijn de maps Rebel Base, Ice Caves en Outpost.

Sullust
Op Sullust zijn de maps Imperial Hangar, Sulfur Fields en Sorosuub Centroplex.

Bij een gamemode zoals Walker Assault heb je dus maar 4 maps. Dit klinkt weinig maar ik heb er na een heel aantal uren nogsteeds geen genoeg van, maar ik snap dat mensen hier niet tevreden mee zijn. De 4 maps worden binnenkort 5 maps met de nieuwe GRATIS dlc Battle of Jakku.

Zelf meldt EA dat er in de komende maanden nog meer content gaat komen.
We will be adding more of what you love about the game, like new maps and Star Cards, for free in the coming months
Uiteindelijk moet ik toch zeggen dat deze game geweldig is. Een top game voor de Star Wars fans, maar ook voor de shooter spelers. Ik kan begrijpen dat deze game niet een perfecte game is voor mensen die een shooter willen en verder niet geinteresseerd zijn in het Star Wars thema, maar toch kan het leuk zijn om te spelen.

Ik zou het spel zeker aanraden aan iedereen die Star Wars leuk vindt en ook van shooters houdt. Als je denkt dat er te weinig content is op dit moment zou ik even wachten tot het spel wat goedkoper is. Voor 30 euro is het spel met de huidige content het zeker waard. Ben je een echte Star Wars fan en kun je niet wachten? Koop het vooral. Ik denk dat je dan net als ik heel veel plezier zal beleven aan het spel!

Bedankt voor het lezen van deze review. Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad. Dit was mijn eerste game-review, dus al je tips hebt laat het zeker weten!

Heb jij ook een Star Wars: Battlefront (2015), PC (Windows)?

thx for the review! ziet er leuk uit en ik kan je vertellen dat het met lagere dan de minimum requirements ook op ongeveer 60 fps werkt
Wat ik me afvroeg hoe zit het nu met de content? Is het verbeterd?
Ik moet zeggen, er is meer content. Er zijn nu een aantal extra maps bij en in de komende paar weken komen er weer nieuwe gratis maps bij.

Ook zullen er nog een aantal betaalde DLC's komen.

Persoonlijk ben ik de game wel zat voor de rest van de week als ik 1 dagje speel. Af en toe een keer spelen is wel leuk maar vooral de eerste 25-50 uur is gewoon geweldig. Daarna is het leuk om het spel af en toe te spelen.
Met andere woorden hij is het geld meer dan waard.
Als je dit soort games leuk vindt wel :)
Ik speel op dit moment The Division een heel ander soort spel, maar als Star Wars fan is dit wel een must have...

Zal eens het spel erop gooien!

Wie weet spreken we elkaar daar wel...

gr Sander