Raspberry Pi model B (512MB) Review

Duci 30 november 2015, laatste update op 30 november 2015, 274 views

Raspberry Pi model B (512MB)

Ik heb zowel deze raspberry pi als model B+. Deze gebruik ik als mediaspeler, en dat gaat hem zeer goed af.

Pluspunten

• HD streaming via bekabeld netwerk geen probleem
  • Goedkoop
  • Veel kant-en-klare projecten, maar toch knutselbaar

Minpunten

• "Slechts" 2 USB poorten

Layout Score: 3
Ik gebruikte deze Rpi B eerst om mijn slimme meter uit te lezen in combinatie met Domoticz. Rpi's hebben echter geen wifi, dus ben je genoodzaakt een wifi-dongle te gebruiken indien geen bekabeld netwerk beschikbaar is. Daarnaast heb je dus slechts één andere USB-poort beschikbaar, die in mijn geval bezet was door een P1-kabel voor de slimme meter. Toen ik er ook een RFXCOM aan wilde hangen heb ik mijn setup gemigreerd naar een Raspberry pi B+, die over 4 USB-poorten beschikt.

Deze Rpi B kwam dus vrij, waarna ik er een kodi-mediacenter van heb gemaakt. Dat is makkelijk te doen vanwege de grote community achter raspberry pi. Het internet staat vol met instructies en hulpforums. De pi werkt erg goed als kodi mediaspeler. HD streamt soepel vanaf mijn NAS naar deze speler, en dan heb ik het niet eens over 720p series, maar over 1080p blu-rays. Een leuke feature van de Pi is dat de HDMI poort over CEC beschikt. Ik kan dus de afstandsbediening van mijn TV gebruiken om Kodi aan te sturen, zonder dat ik daar iets extra voor hoef te doen.

Al met al een mooi en veelzijdig apparaatje, tegen een belachelijk laag prijsje.

Heb jij ook een Raspberry Pi model B (512MB)?

Meer advertenties