IIyama ProLite E431S-S3 (17", 8ms, D-Sub/DVI-D, Zilver) Review

TommyDJ 19 mei 2006, 1.390 views

IIyama ProLite E431S-S3 (17", 8ms, D-Sub/DVI-D, Zilver)

Pluspunten

• Mooi schermdesign
  • Alles goed weggewerkt
  • Goede kleurweergave
  • Geen ghosting
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Stabiel en sterk

Minpunten

• Meerdere dode pixels (kan komen door 24/7 aan, ik weet niet)
  • Boxjes hadden achterwege gelaten kunnen zijn, is echt niet veel.

Featureset:
De monitor op zich ziet er goed uit, dunne rand, wat mij een indruk geeft dat ik een groter beeld heb. Er zitten ook 2 aansluitingen op, goed verwerkt op de achterkant, voor D-Sub en DVI. Er zitten ook twee boxjes op maar dat is niet veel soeps (had ik ook niet verwacht).

Kleurweergave:
Ik heb voor zeer goed gekozen omdat ik in Far Cry adembenemende graphics heb i.s.m. met mijn 7800 GTX. Ook bij alle anderen games (9 v.d 10 shooters) wordt alles zonder enkele ghosting. Ook gewoon op het bureaublad wordt alles in mooie kleuren weergegeven.

Contrast en Helderheid:
Ook hier heb ik voor zeer goed gekozen omdat zwart echt zwart is en kleur echt kleur. Dit gaat ook niet ten koste van elkaar.

Ghosting:
Helemaal niks. Perfect. Punt.

Pixeldefecten:
Nu, een paar maanden later, lijkt het of de pixels weg zijn. Het zullen waarschijnlijk luie pixels zijn geweest. Nu helemaal een topscherm dus.

Bouwkwaliteit en afwerking:
Ook over dit ben ik zeer goed te spreken. De behuizing voelt goed aan, niet als een of ander rotzooimateriaal. De voet is ook zeer stabiel want ik heb zelfs moeite deze te bewegen als ik de hoek wil veranderen :P. De knopjes zijn geen loshangende prulletjes, maar strakke, rechte knoppen, ook wel zo fijn. Ook van de voeding van de monitor merk ik helemaal niets. Geen geluid of wt dan ook.

Vormgeving:
Zoek de verschillen is het :P.

Prijs:
Zeeeer goed. Een goede kwaliteit monitor van 8ms voor deze prijs vind je niet gauw. Een 8ms scherm kost sowieso al veel maar deze gaat daar nog onder, terwijl je toch een goed scherm krijgt.

Heb jij ook een IIyama ProLite E431S-S3 (17", 8ms, D-Sub/DVI-D, Zilver)?

ik heb hier exact dezelfde monitor. niet 1 defecte pixel. staat ongeveer 10 uur per dag aan, maar heb 'm al sinds maart ofzo...
dus is pech hebben denk ik, geen garantie?
Heb hem nu al ongeveer een jaar, geen dooie pixels en hij staat zo'n 12 uur per dag aan.
Wel garantie, van Paradigit.