Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Philips SHB9250 (Brons, Zwart) Review

resma 29 november 2015, laatste update op 6 december 2016, 1.800 views

Philips SHB9250 (Brons, Zwart)

Fijne prettigdragende hoofdtelefoon met uitstekend gebalanceerd geluid. Goede batterijduur. Handige draadloze (bluetooth) en bedrade mogelijkheden.

Pluspunten

• Mooie afwerking en uitstraling
  • Goed draagcomfort
  • Prima bluetooth bereik
  • Batterijduur en oplaadtijd
  • 3.5mm jack aansluiting

Minpunten

• Korte kabels

Fijne chique hoofdtelefoon. Uitstekend vol geluid met mooie balans tussen hoge tonen en bass. Oorschelpen vallen op het oor, maar de kussens zijn mooi zacht en de hoofdtelefoon knelt niet. Langere tijd zonder problemen te verdragen.
Bluetooth werkt prima tot maximaal 10 meter. Boven de 8 meter wil het signaal nog wel eens kortdurend wegvallen (vanaf macbook-pro; geld daarmee ook voor andere bluetooth accesoires). Functie-bediening op de rechter oorschelp vergt enige gewenning.
Batterijduur is uitstekend. Ik haal de geadverteerde 16 uur afspeelduur ook daadwerkelijk. Oplaadtijd is kort; binnen een uur is hij weer vol via micro-USB aansluiting. Geen adapter meegeleverd, wel een zeer kort USB naar micro USB kabeltje.
Handige 3.5mm minijack-minijack kabel meegeleverd voor gebruik met draad; 1.2m, had iets langer gemogen.

Update: met een nieuwere MacBook Pro met Bluetooth LTE is het bereik van de koptelefoon duidelijk verbeterd. Ik kan nu zonder problemen naar zolder lopen en de muziek speelt door.

Heb jij ook een Philips SHB9250 (Brons, Zwart)?

Kun je ook iets zeggen m.b.t. het dempen van geluid? Bijvoorbeeld t.o.v. de pricewatch: Sennheiser HD 25-1 II (Zwart).
De Philips betreft een on-ear koptelefoon; deels open (gaatjes bovenin de oorschelp). Geen gesloten over ear zoals de Sennheiser. Hij dempt wel wat, maar daar moet je je niet teveel van voorstellen. Ik heb zelf geen ervaring met de Sennheiser, maar in deze review http://www.magneticmag.co...al-monitoring-headphones/ wordt de geluidsisolatie als excellent beoordeeld. De Sennheiser is natuurlijk dubbel zo duur (niet draadloos) en valt dus eigenlijk in een hele andere categorie. Ik ben zelf nog steeds prima tevreden met de Philips.

[Reactie gewijzigd door resma op 17 maart 2017 18:41]

Klopt. Ik kan tot nu toe dan ook geen koptelefoon die de HD 25 II overtreft. Had graag een bluetoothvariant ervan willen hebben. In ieder geval heel erg bedankt voor de moeite, dan weet ik genoeg.