OnePlus X Zwart Review

Not Pingu 26 november 2015, 369 views

OnePlus X Zwart

Een prachtige, gebruiksvriendelijke telefoon met hoge bouwkwaliteit. Voor de prijs lijk je alleen in te leveren op features, maar NFC, vingerafdrukscanner, 5Ghz wifi of draadloos laden mis ik niet.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Voelt heel degelijk en stevig aan
  • OxygenOS werkt fijn en soepel
  • Accuduur ruim voldoende
  • Goede beeldkwaliteit
  • Meegeleverde screenprotector

Minpunten

• Bezorgtijd onduidelijk

Kort na de introductie ontving ik een invite en heb de telefoon toen meteen besteld. Ik wilde er ook een bamboe cover bij maar die waren op dat moment niet op voorraad.
Na bestelling wordt de telefoon binnen 5-10 dagen verzonden (bij mij na 7 dagen) en vervolgens duurt het nog ong. 5 dagen voordat hij bij je is. De bezorging is nog wel vrij onduidelijk: de tracking code liet eigenlijk alleen maar zien dat de telefoon vertrokken was uit Shenzen en sindsdien ontbrak elk spoor.

Uiteindelijk was ie er toch, en de eerste indruk was al meteen heel positief: het toestel ziet er mooi uit en voelt heel goed in de hand. De bouwkwaliteit is helemaal goed en absoluut geen budgetkwaliteit. Ik heb hem al een aantal keer laten vallen en over een tafel geschoven maar het glas heeft nog geen krassen opgelopen.
Zelfs als ik locatievoorzieningen en bluetooth de hele dag aan laat staan, is de accu 's avonds nog lang niet leeg.
Het gebrek aan ondersteuning van 5GHz wifi is in de praktijk geen probleem: full-HD film kijken via Netflix gaat zonder problemen via 802.11n op single band.

Er zit al uit de fabriek een screenprotector op en er wordt een siliconen hoesje bijgeleverd, het is wel aan te raden die erop te doen want de telefoon is van zichzelf vrij glad. De oplaadkabel is voor mij net niet lang genoeg maar het is gewoon micro-USB dus de lader van mijn Samsung Galaxy SIII Mini werkt er ook gewoon op.

Heb jij ook een OnePlus X Zwart?

Reviews door de redactie

Meer advertenties

Ik zie niet hoe de onduidelijke bezorgtermijn een negatief punt van het toestel kan zijn?

Verder prima kort verhaal, thanks!
Ik snap dat de bezorg informatie bij deze specifieke telefoon wel belangrijk is, omdat het niet zomaar uit een winkel komt.