Sennheiser HD 201 (Zwart) Review

TenzinNL 25 november 2015, 262 views

Sennheiser HD 201 (Zwart)

Prima koptelefoon voor iemand die niet te veel geld wil uitgeven aan een koptelefoon. Muziek komt goed door, en de koptelefoon gaat je na een uur niet irriteren aan de oren of dergelijke. Ook geschikt voor volwassenen met een minder grof gebouwd hoofd.

Pluspunten

• Zit lekker op het hoofd
  • Muziek klinkt beter t.o.v. oordopjes
  • Licht in gewicht

Minpunten

• Redelijk lang snoer

Reden aanschaf

De reden waarom ik deze koptelefoon heb gekozen, is omdat ik graag een goede koptelefoon wilde hebben voor mijn pc, welke niet meteen 50,- tot 100,- zou kosten.

Deze koptellefoon had op verschillende websites positieve reviews, en de prijs /kwaliteit verhouding leken me prima.

Algemeen

De koptelefoon zelf voelt licht aan.

Persoonlijk zie ik dit als een positiefs iets, omdat je koptelefoon makkelijk een wat langere periode op je hoofd kan hebben zonder het gevoel te hebben dat er na een uur iets op je oren/hoofd drukt.

Om deze reden kun je dit product langere periode aanhebben, en raken je oren niet geirriteerd door de druk ervan. Ik vind hem zelf erg confortabel zitten.

Zelf heb ik altijd wat problemen met koptelefoons te vinden welke lekker op mijn hoofd zitten, dit omdat ik als volwassene niet zo heel groot ben. En koptelefoons na verloop van tijd altijd afzakten, hoe klein ik deze ook afstelde. Bij deze koptelefoon heb ik hier absoluut geen last van.

De muziek die hierdoor word afgespeeld vind ik van goede kwaliteit om naar te luisteren. Hiervoor gebruikte ik oordopjes, en de kwaliteit van de muziek is echt wel sterk verbeterd met deze koptelefoon.

Positieve punten
  • Goede kwaliteit muziek.
  • Licht in gewicht.
  • Zit lekker op je hoofd, irriteerd na een uur niet.
  • Je hebt niet het gevoel dat er iets tegen je hoofd drukt.
  • Zeer geschikt voor volwassenen met een iets kleiner/smaller hoofd dan gemiddeld.
Kan verbeterd worden
  • Het snoer is redelijk lang, dat mag van mij wel iets korter.

Een koptelefoon met een goede prijs/kwaliteit verhouding, wat mij betreft is dit echt een aanrader als je niet het supersonische van het supersonische wil hebben. Maar gewoon een goede koptelefoon die lekker zit, voor een goede prijs.

Heb jij ook een Sennheiser HD 201 (Zwart)?