Motorola Moto G (2015) 2GB ram, 16GB opslag Zwart Review

linkshandige 23 november 2015, laatste update op 17 april 2016, 5.598 views

Motorola Moto G (2015) 2GB ram, 16GB opslag Zwart

Het was even wachten op de 2gig ram 16gig opslag versie, maar dat was t wel waard. Voor dit geld zon vlotte telefoon vinden word lastig. Coolblue leverde zodra het beschikbaar was, en ik heb het icm een 4g kpn abbo.

Pluspunten

• 2gig ram
  • 16gig opslag
  • snelle interface
  • waterproof
  • value for money
  • kale android

Minpunten

• geen
  • geen oplader mee geleverd, even om denken bij te bestellen als je er al niet 4 van hebt van andere telefoons ofzo

Tot nu toe niets aan de telefoon ervaren wat niet goed is.
Een prima telefoon voor een prima prijs.
Prima scherm, prima reactietijd, prima bouwkwaliteit.

De accu houdt het echt makkelijk een dag uit, als je niet kunt opladen snachts is 2 dagen geen probleem.

Het waterdicht vind ik alleen gewoon handig in de regen, ik ga m echt niet onder water proberen, en sofar so good.

Een leuke feature is het schudden met de pols voor een snelle flashlight, werkt altijd goed als je savonds in deze donkere tijd met je sleutels staat te klooien voor je deur.
En het snelle polsdraaien met de hand voor de camera dat moet ik zeggen werkt niet altijd, maar gewoon de telefoon aandoen met de aan knop en dan t camera knopje swipen werkt net zo snel in the end.

Design is erg simpel, geen stereo maar ik moet zeggen dat de mono het goed doet als ik in mn eentje even muziek opzet, als je goede kwaliteit wilt even de aux in pluggen doet wonderen om t over de stereo te laten klinken.

De telefoon voelt verder solide aan.

De camera is goed in voldoende licht, in het donker is het echt niet best, maar welke telefoon heeft dat wel, de echt extreem dure, en die hebben dan ook nog eens optische beeldstabilisatie, wat deze ook niet heeft.
Het focussen is soms lastig, maar ja, het is ook geen volledige camera, het is een telefoon.

Weinig op te merken aan deze telefoon, bouwkwaliteit is goed, hij is waterdicht, hij is vlot en heeft genoeg opslag, heeft weinig bloatware en is snel te bedienen indien nodig.

En wat ik vaak in reviews mis is de kwaliteit van bellen, maar dat zit wel goed bij motorola.
Of ik m nou gewoon gebruik of in de speaker stand, hij is prima te verstaan en ik kom ook goed over bij anderen. Dat mag ook wel voor een bedrijf wat oa mobilifoons voor politie enzo maakt.

Wij kunnen in nederland niet de backcovers kiezen en dus heb ik een simpele zwarte, maar die is antislip en is ook prima, tis alleen iets minder flashy dan een gifgroene back met lichtblauw accent. Tis maar wat je mooi vind.

Een prima telefoon.

-linkshandige

Heb jij ook een Motorola Moto G (2015) 2GB ram, 16GB opslag Zwart?

Hallo,

Ik heb het rare verschijnsel dat van het een op andere moment het geluid uitvalt, dus geen beltonen, geen muziek te beluisteren, geen luidspreker bij bellen. Terwijl alle geluidopties volledig open staan.Wie herkent dit en weet de oorzaak en hoe op te lossen?
Ander raar probleem: als ik de originele flip shell monteer, dan gaat de telefoon maar 1x over en alleen trillen.
Wie herkent dit en weet de oorzaak en hoe op te lossen?
Ken meerder mensen met dat probleem. Lijkt een kwestie van een 'half-los' contactje ofzo. Mijn vader heeft zijn moto e moeten opsturen, wel garantie, om het te laten fixen. Wij kregen de audiotest via telefoon niet voor elkaar, maar je kunt dat iig proberen.
[Inmiddels vervangen door directe reactie]

[Reactie gewijzigd door FoccodeJ op 23 november 2015 22:24]

Maar mis je de 5Ghz Wi-Fi niet?
Dat is hetgene wat mij doet twijfelen deze telefoon te kopen.
@geenidee: Het is moeilijk aan te geven wat goed is voor jou. Mij valt het op dat de Wi-Fi op de Motorola beter werkt dan die op de apple i-Phone van mijn vrouw. Als we met de telefoon filmpjes kijken doen we dat bij voorkeur op de Motorola omdat die een betere Wi-Fi ontvangst heeft. Daarnaast is het scherm groter en helderder, waardoor het prettiger is om naar te kijken.

Mijn mening over de Moto G 2015 is positief.
Dat neemt niet weg dat het ontbreken van een oplader wel een gemis is. Nu gebruik ik de Apple oplader van mijn vrouw in combinatie met de wel meegeleverde USB-Mobiel kabel. Dit heeft als nadeel dat de Apple oplader (die een USB aansluiting heeft) terugvalt naar een 0,5 A omdat hij via Motorola geen gebruik kan maken van de datapin waarbij handshake communicatie wordt toegepast om op volle stroom te laden. (bron 1 en bron 2).

In de handleiding wordt gewaarschuwd om de standaard SIM-kaart niet te verknippen naar een Micro SIM-kaart zodat deze in de Motorola past. Nu is dat best overdreven want als je bij een KPN-winkel langsgaat zijn ze meestal niet te beroerd om je grotere SIM te verknippen. Ze hebben daar de standaard knippers liggen zodat je niet hoeft te klungelen met een schaar. Wel eventjes opletten of de scherpe randjes goed zijn afgevlakt (anders loop je het risico dat hij blijft haken bij het er uithalen). Ik heb hem er zelf ingeschoven en met een scherp mesje weer er uitgewipt. Het gaat wat lastig maar is wel te doen zolang je voorzichtig te werk gaat.
Meer info over het verknippen van je standaard SIM-kaart vind je hier:
Bron 1
Bron 2
Bedenk wel dat de verknipte standaard SIM-kaart geen 4G ondersteund!

Nu is een andere interessante vraag of de Moto G wel geschikt is voor mobiel 4G internet hier in Nederland. Als je kijkt naar de 4G mast dekking dan worden de frequenties die mogelijk zijn op de Motorola, namelijk 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz, lang niet overal in Nederland door alle 4G providers aangeboden. Nu ben ik wel benieuwd of mensen die in de polders wonen 4G op hun Motorola Moto G (2015) 2GB ram werkend hebben. In mijn regio zou ik dus gebonden zijn aan T-Mobile tenzij 800 MHz ook werkt? Dat betekent dat de specificaties op GOT nog aangepast moeten worden.

Toen ik via Coolbleu bestelde kreeg ik een USB-Mobiel kabeltje met een handleiding erbij geleverd. Ik lees ook geruchten dat via Amazon.fr je meer gadgets erbij krijgt zoals een 550 mA oplader en oordopjes. Zijn er nog meer mensen die dit kunnen bevestigen?
Hieronder een foto met de inhoud van mijn doosje:

[img] http://static.tweakers.net/ext/f/WQ9KBJVa5zi35Mhw6LXRq5Ru/full.jpg [/img]

En de Moto G 2015 samen met mijn Motorola van pakweg 7 jaar terug.

[img] http://static.tweakers.net/ext/f/kJujmd5ssSHXGCDrA43yUjlx/full.jpg [/img]
Onder de kraan houden is geen probleem. Hier al meerdere keren getest. Heb hem ook al in een bakje met water gelegd :p. OP internet heb ik maar filmpje gevonden waar de touch screen niet meer goed werkte, na het leggen van de telefoon in een bakje met jus d'orange.
Bij minpunten:
Geen
En daarna geen oplader. Nou, dat klopt al dubbel en dwars niet. :P
Een USB-kabel voor je telefoon een oplader noemen vind ik een vreemde definitie.
Bij mijn aankoop via coolblue zat er geen oplader bij.
Waar heb jij besteld en wat voor oplader was er bij jou dan wel mee geleverd?
Mijn punt is: waarom er 'geen' bijzetten als je daar achter toch een minpunt zet? Ik heb zelf een Moto G Style en daar krijg je echt een oplader. Dus een stekker met kabel vast. Dit is zo gedaan voor snellere stroomdoorvoer. Het is dus een aparte oplader.

Dus beetje apart dat mn vorige reactie 'offtopic/irrelevant' bestempeld wordt. Maar daar maak ik me verder niet druk om. :)
Op basis van jouw reactie kreeg ik het idee dat de Moto G 2015 geleverd word met oplader. Mijn ervaring is dat er geen oplader bijgeleverd wordt. Het is mij nu ook duidelijk dat je niet het USB-kabeltje bedoelt die bijgeleverd wordt met de Moto G 2015.
Omdat je een stekker met kabel benoemt vermoed ik dat jij doelt op de Moto X Style. De Moto X Style is hardware matig gezien krachtiger dan de Moto G 2015. Zie ook deze weblink:
De Moto X Style betreft een hogere prijsklasse waar inderdaad een oplader bijgeleverd wordt. De Moto G Style bestaat niet, dus als je dat bedoelt, inderdaad wel een beetje offtopic ;)

Verder ben ik het met je eens dat de eerste - Geen opmerking wat vreemd over komt in de topicstart. Vermoedelijk een type foutje van de TS :)

[Reactie gewijzigd door Karel V op 7 maart 2016 22:45]

Nogmaals, het ging me helemaal niet om of er nou wel/niet een kabel bij zit, maar alleen om die 'geen' minpunt terwijl die er onder wel een minpunt benoemd. Waarschijnlijk niet helemaal duidelijk opgeschreven blijkbaar. Maar zoiets noem i.i.g. geen 'type' foutje. :P

Overigens weet ik ook dat de Style beter is dan deze G. We zitten niet voor niets op Tweakers. :P
Geen, as in geen minpunt opmerkingen over de telefoon itself.
Er is geen commentaar over de telefoon zelf maar over de meegeleverde of in dit geval niet meegeleverde accessoires.
Vandaar geen minpunten over de telefoon en toch nog een negatief ding toevoegen bij de minpunten, excuus voor de verwarring.