Steelseries Siberia Raw Prism Wired 7.1 Wit (PC) Review

Guillermow93 22 november 2015, laatste update op 26 november 2015, 197 views

Steelseries Siberia Raw Prism Wired 7.1 Wit (PC)

Leuke headset voor weinig geld, zie onderstaande review indien je mijn oordeel wilt lezen.

Pluspunten

• Kwaliteit oorkussen
  • Comfort
  • Kwaliteit muziek

Minpunten

• Heb mijn twijfels bij de schanieren, deze zijn van plastic.

Features Score: 3
Doos
Dit is vrij simpel, de headset wordt geleverd in een stevige doos en is verpakt in een stuk plastic. Verder zit er nog een boekje in van de fabrikant en that's it.

Aansluiten en gaan met die banaan
De headset wordt geleverd met een programma "Steelseries Engine 3". Hiermee kun je uit verschillende geprogrammeerde geluidsprofielen kiezen en de led-verlichting aanpassen van de headset. Wanneer de headset wordt aangesloten d.m.v. een USB 2.0 connector zal Windows, Mac OS X of de PS4 automatisch de headset instellen voor gebruik. (Binnen vijf minuten kun jij als gebruiker aan de slag)

Ervaring
Zoals eerder gezegd speel ik amper games en zocht ik een goedkope vervanger van mijn Logitech G35. Ik kwam via een vriend aan dit product en ben er tevreden mee, muziek klinkt goed en met GTA V kom ik aardig uit de voeten. De geluidskwaliteit is prima voor muziek tevens rust de headset erg prettig op de oren. Door de geperforeerde kussentjes op de oorschelpen worden je oren ook niet te "warm", dit is wel zo prettig. Bij de Logitech G35 vond ik dit soms lastig met langere gebruiksduur.
De microfoon laat wat te wensen over gezien er geen fysieke microfoon aanwezig is voor je mond maar weggewerkt zit in het linkeroorschelp van de headset.

Korte mening, korte review
Kan er vrij kort over zijn, het is een fijn product voor die paar tientjes en meer kun je er niet over zeggen. Wil je een headset met fijne oorkussentjes en prima geluid dan is dit wellicht iets voor jou. Verwacht niet dat de headset tegen stoten of vallen kan want het is nogal fragiel. (mede door het plastic ontwerp).

Heb jij ook een Steelseries Siberia Raw Prism Wired 7.1 Wit (PC)?

ik ervaar met veel koptelefoons dat ze erg op de bovenkant van mn hoofd drukken waardoor ik niet lang koptelefoons op kan, hoe zit dat bij deze? is het materiaal aan de bovenkant zacht genoeg dat je daar geen last van krijgt?

en werkt deze met mini jack of usb? want dat kan ik eigenlijk nergens echt duidelijk vinden.

[Reactie gewijzigd door Fr12koen op 2 januari 2016 20:06]

Hallo,

Het betreft om een USB-aansluiting. Bovenop bij de hoofdband zit een erg comfortabel kussentje welke zacht en luchtig is. Ik draag deze headset vrijwel s'avonds om geluidsoverlast te voorkomen bij mede studenten/bewoners, heb tijdens gebruik nergens last van ;)
"omdat ik voornamelijk muziek luister i.p.v. een game speel ging de voorkeur uit naar een goedkopere headset."
Ieder z'n ding natuurlijk, maar is het niet juist andersom?
Vroeger was dit zo ja, interesses veranderen.
Ik bedoel dat geluidskwaliteit juist belangrijker is bij muziek dan bij games ;).
Op die fiets. Verkeerd ge´nterpreteerd dan, de kwaliteit is prima voor muziek. Een AKG K618 DJ kon er helaas niet vanaf. :'(