Specificaties 48" • Ultra HD • 3D LCD • 2 tuners • 60Hz - Bekijk alle specificaties

Philips 48PUS7600 Zwart Review

theos 20 november 2015, laatste update op 20 december 2015, 9.559 views

Philips 48PUS7600 Zwart

Beeld-kwaliteit en ambilight zijn fantastisch, helaas de rest een stuk minder. Netflix is alleen mogelijk via Android-App, apps zijn niet 4k Toetsenbord afstandsbediening reageert vaak slecht, Trackpad raak je vaak onbedoeld aan. Stabiliteit is ronduit slecht. In 1 week tijd al meerdere freezes gehad, waarbij de stekker eruit moest

Pluspunten

• Beeld-kwaliteit
  • Ambilight

Minpunten

• Traag
  • afstandsbediening
  • nergens 4k te bekennen
  • instabiele software

Nadat mijn samsung lcd na 4 jaar al de geest gaf op zoek gegaan naar een nieuwe tv.
Omdat de vorige tv mij behoorlijk was tegengevallen dit keer perse geen samsung.

Ik wilde eigenlijk wel meteen een 4k. Alle instap-modellen hebben 50Hz-schermen en daarom uiteindelijk toch voor een iets hoger segment hoger gegaan en deze Philips gekozen.

Ambilight en AndroidTV sprak me erg aan, actieve 3d gebruikte ik eigenlijk nooit, maar toch wel leuk om erbij te hebben. Een andere wens was ingebouwde netflix-support, zodat we geen externe apparaten nodig hebben en klaar zijn voor 4k uitzendingen.

Ik heb de TV nu een week in bezit en na de eerste wow-reactie gaan mij steeds meer dingen tegenstaan.

Ten eerste de stabiliteit en snelheid. We hebben nu al 2 keer gehad dat de tv nergens meer op reageerde en ik uit ellende de stekker eruit getrokken heb. Daarnaast een paar andere vastlopers die verholpen konden worden met de power-knop op de achterzijde.

Daarnaast is de software op sommige momenten onwerkbaar traag.
AndroidTV op zich lijkt me niets mis mee, er zijn al aardige wat leuke apps en het werkt intu´tief. Echter is het af en toe zo langzaam dat ik de behoefte heb om de tv direct terug te brengen.

Netflix: werkt op zich naar behoren, hoewel we al een aantal keer gehad hebben dat het afspelen stopt en er alleen nog maar gebufferd wordt. Afsluiten en opnieuw starten helpt dan niet.

4K is ver te zoeken. Het lijkt erop dat AndroidTv apps slechts 1080p ondersteunen. Ik heb dit tot nu toe alleen met youtube kunnen checken. Fimpjes die op de computer in 4k beschikbaar zijn kan je op de TV niet in hogere resolutie dan 1080p afspelen. Ik ben op dit moment helaas nog niet in het bezit van een apparaat dat 4k kan afspelen, dus moet ik nog even geduld hebben om te zien hoe dat eruit ziet.

de afstandsbediening is dubbelzijdig uitgevoerd en dat ziet er handig uit. Aan de ene kant de normale knoppen die je van een normale afstandsbediening verwacht, de andere kant een klein keyboard. Dit is in theorie heel handig, zeker als je de afstandbediening van de apple-tv gewend bent om films te zoeken.
In de praktijk reageert de AB echter heel traag en soms niet. De toetsen moet je hard indrukken omdat ze anders niet geregistreerd worden.
Aan de normale zijde zijn de toetsen met de pijltjes ook een soort trackpad. Dit is echter zo gevoelig dat we dit vaak onbedoeld al aanraken.

De goede punten: De beeld-kwaliteit, ambilight en 3d-weergave zijn fantastisch. Zo lang androidTV geen last heeft van traagheid werkt het super.

Hoewel ik best wel wat irritaties heb over de werking geeft ik de tv toch een kleine voldoende. Beeld-kwaliteit is top en als je eenmaal wat kijkt heb je geen last van de rare issues met de bediening.
Ik hoop op een firmware update die de huidige issues verhelpt.

Update: afgelopen week een firmware update gekregen, maar dat bleek een grote teleurstelling, stabiliteit is ver te zoeken, bijna dagelijks kan ik de stekker eruit trekken omdat de tv nergems meer op reageert.

Heb jij ook een Philips 48PUS7600 Zwart?