Synology DiskStation DS115j

Specificaties 1-bay NAS behuizing - Bekijk alle specificaties

Synology DiskStation DS115j Review

patrickrick2 18 november 2015, 3.797 views

Synology DiskStation DS115j

Ëén of twee maanden geleden had ik het plan een NAS te kopen om te gebruiken als Cloud, hosting etc. Echter had ik het hosting gedeelte laten vallen omdat het voor een beginner als ik erg lastig was, en een simpele NAS niet zo geschikt is voor veel verkeer.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Mooie prijs voor een beginner
  • Veel functies
  • Vaak updates

Minpunten

• Plastic oogt goedkoop
  • Niet geweldig voor een beginner
  • 2,5" houder moet je bij bestellen, had het uiteindelijk met gewoon wat ducktape gedaan.

Kwaliteit voeding Score: 4
Ik was dus van plan de NAS als cloud en hosting te gebruiken. En ik liet het hosting gedeelte vallen omdat ik het DNS gedeelte niet onder de knie kreeg.

Het besturingssysteem (DSM) gebruikt zelf al meer dan 50GB, dus had na de installatie op een 1TB nas nog ongeveer 950GB over.

Waar ik wat minder tevreden over ben is de CPU, erg sloom. Ik was 3 uur bezig met het uploaden van een 20GB gezipt bestand. Ik kan ook niet inloggen op DS cloud op android, maar dat zal vast aan een paar instellingen liggen.

Heb jij ook een Synology DiskStation DS115j?

Bedankt voor de review. Zou je ook wat kunnen zeggen over de snelheid van de interface (DSM)? Starten alle programma's binnen disk station wel een beetje rap op en hoe lang moet je bijvoorbeeld wachten op het laden van foto's en video's in photo station of file station en video station? M.a.w. is het een beetje werkbaar, of merk je echt dat de CPU het niet trekt?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech