Logitech Harmony Smart Control Review

MrBreaker 13 november 2015, laatste update op 8 januari 2017, 1.769 views

Logitech Harmony Smart Control

Fantastisch product, wat nog steeds in ontwikkeling is en regelmatig updates voor uitkomen. Vanuit de hele wereld, kan ik alles thuis bedienen. De app is geëvolueerd tot een volwaardig en vooral handig stukje software. Bediening vanuit het lockscreen en meldingen paneel, maakt de app af. Ik kan niet meer zonder!

Pluspunten

• Zeer goede prijs kwaliteitsverhouding
  • Regelmatig software updates
  • IFTTT ondersteuning
  • Heb je een telefoon en internet? Dan kun je thuis je apparatuur bedienen!
  • Eenvoudig te koppelen met een Philips Hue
  • Koppeling met Domoticz

Minpunten

• Simpele AB is karig en soms onhandig in gebruik
  • Soms moet je toch naar de app grijpen, terwijl je dat AB al in je handen hebt
  • Geen Windows (10) app
  • Geen Windows mobile app

Configuratie Score: 4
Voorwoord
(terug) Naar index

De Logitech Smart Control is een Wi-Fi, bluetooth, RF & IR HUB (HUB = knooppunt) die je door middel van Wi-Fi verbind met je netwerk. Bij deze HUB wordt ook een simpele afstandsbediening (hierna AB) geleverd.

Met de HUB kun je alle ondersteunde Infrarood en/of bluetooth bediende apparaten met de bijgeleverde simpele AB en/of de Harmony app op je iOS of Android telefoon/tablet bedienen. Eventueel is deze set uit te breiden met de Logitech Harmony Touch (waardoor je in feite een Logitech Harmony Ultimate hebt).

Index
Naar reacties
Logitech Harmony Smart Control
(terug) Naar index

Na jaren lang naar veel tevredenheid de Logitech Harmony 895 en later de Harmony 900 gebruikt te hebben, werd door het lot bepaald dat ik een vervanger nodig had.

Verklaring van het lot:
Mijn zoon van twee en een half jaar oud, pakt in een fractie van een seconde de Harmony 900 en gooit die op de grond kapot :( . Op zo'n moment ben je instaat dat joch zijn nek om te draaien! Maar ja dat hoort nou eenmaal bij het opvoeden, alleen wel jammer dat ze dat nooit met een kurken onderzetter of zo doen. Na gepaste maatregelen genomen te hebben (niet dat dat indruk maakt) gekeken of de Harmony 900 nog te repareren was. Helaas was de PWB gebroken en dus rijp voor de sloop :( .

Toen maar eens gaan kijken naar een vervanger. Al snel kwam ik op de Logitech Smart Control uit, omdat deze aan al mijn wensen (activiteiten en apparatuur in een voor het zicht afgesloten ruimte kunnen bedienen) voldeed en deze aanzienlijk goedkoper was dan de Logitech Harmony Ultimate (verschil is ongeveer ¤ 130). Een AB met touch was voor mij niet perse noodzakelijk en zeker niet als ik (ook) alles met mijn Smartphone kan bedienen.

Bij Bol.com was de Logitech Smart Control op dat moment ¤ 129,-. Dat is relatief goedkoop voor een Logitech Universele AB en aanzienlijk minder dan wat ik destijds voor mijn Logitech Harmony 900 betaald heb.

Ik gebruik de Logitech Smart Control met de volgende Android apparaten:
  • Samsung Galaxy S4 mini
  • Asus Zenpad S8.0 Z580
  • Ipad mini 2
  • Acer Iconia W4-820 8.1"IPST/Z3740/2G/32G

In de verpakking
(terug) Naar index

Deze Logitech Smart Control set bestaat uit de 'Harmony HUB', de 'voeding', één 'IR-blaster', 'USB kabel' & een 'simpele (rf) AB'.
Logitech Harmony Smart Control set

Eerste indruk
(terug) Naar index

Alles ziet er goed verzorgt uit en voelt degelijk aan.

Wat ik persoonlijk een minpunt vind is dat de adapter niet standaard voor Nederland (EU) is, maar dat er een opzet stuk is om de adapter geschikt te maken voor de WCD (stopcontact).

Wat meteen opvalt is dat er (maar) één IR-blaster is bijgeleverd, terwijl er op de HUB twee aansluitingen voor IR-blasters zijn.

Een handleiding ontbreekt... Er zit alleen een 'Installatiegids' en verder een 'Safety, Compliance and Warranty' boekje in de doos.

De installatiegids is uiterst summier:
Logitech Smart Control Installatiegids

Aansluiten
(terug) Naar index

Het aansluiten is simpel. Een kwestie van de stekkers erin en klaar.

Je hebt de keuze om op twee manieren de setup te voltooien:
1) Via de Harmony app uit de Google Playstore;
2) Door de hub aan te sluiten op een PC/Laptop (MyHarmony).

Beide werken goed en eenvoudig. Het is gewoon een kwestie van de instructies volgen en je wordt door de setup geleid. In de setup moet je de verbinding met je Wi-Fi instellen en moet je opgeven welke apparatuur je in gebruik hebt.

Omdat ik al een Logitech Harmony 900 had, hoefde ik enkel de verbinding met mijn Wi-Fi in te stellen en werden alle apparaten welke ik met de Harmony 900 bediende netjes overgenomen door de Smart Control.

MyHarmony
(terug) Naar index

Via de website MyHarmony.com kunnen alle instellingen voor de Smart Control gewijzigd worden.

Deze website zit logisch in elkaar en (bijna) alle instellingen zitten op een logische plaats, soms is een bepaalde instelling pas na enig zoekwerk gevonden.
Voorbeeld van instellingen op MyHarmony.com

De HUB
(terug) Naar index

De HUB heeft als doel om als 'knooppunt' te fungeren. De hub meld je via Wi-Fi aan op het netwerk, zodat de HUB via de 'Harmony' app te bedienen is. De HUB op zijn beurt bedient met IR en bluetooth (beide ingebouwd in de HUB) de apparaten. Daardoor is de HUB in een afgesloten ruimte te zetten/leggen samen met de te bedienen apparaten, zodat de apparatuur bediend kan worden zonder bijvoorbeeld eerst een deurtje open te moeten zetten zodat bijvoorbeeld de AV receiver het IR-signaal kan ontvangen.

Zet je de HUB in een afgesloten ruimte, dan zul je waarschijnlijk ook een IR-blaster nodig hebben om de overige apparaten te bedienen (die buiten de afgesloten ruimte staan). Op de HUB zitten twee aansluitingen voor IR-blasters. De kabel aan de IR-blaster is ongeveer 250 cm lang. In mijn geval ruim lang genoeg om de IR-blaster op de juiste plek te leggen.

Logitech Smart Control HUB

Dit is wat er bij mij door de Logitech Smart Control bediend moet worden:

AV opstelling Achter het TV meubel
Zoals je ziet heb ik de HUB achter het TV-meubel geplaatst. Achter het TV-meubel heb ik een 'Marmitek Power MID' hangen, welke de IR-signalen relayed op 433Mhz, zodat ook KaKu (Klik Aan Klik Uit) apparaten bediend kunnen worden. Ook heb ik er een 'Teleco' IR naar RF converter hangen, waardoor ik ook de zonwering kan bedienen. Als laatste ligt er achter het TV-meubel ook nog een MCE ontvanger, voor de bediening van mijn Raspberry Pi.

Dit alles werkt perfect en wordt super door Harmony HUB bediend.

Om mijn HD recorder en TV te bedienen, gebruik ik twee IR-blasters. Omdat een IR-blaster op je TV plakken geen gezicht is (op de IR-blasters zit trouwens ook geen plakstrip, dus wil je ze plakken, dan zul je zelf dubbelzijdig tape moeten regelen) en mijn TV-meubel wit is, heb ik de IR-blaster achter mijn TV gelegd, wat nog perfect werkt ook (het TV-meubel reflecteert het IR-signaal naar de TV).

IR-blaster voor HD recorder IR-blaster om de TV te bedienen

Grappig is dat de HUB ook de Wii kan bedienen.

Bij het bedienen van de Wii zijn de alle knoppen die op de Wii remote zitten beschikbaar. Zelfs de cursor (het handje) is met de app te bedienen en zo kun je de complete Wii bedienen. Dit is echt super goed gedaan!
Wii controls Wii controls Wii controls

Met alle voorgaande Logitech Harmony producten moest je voor het inleren van (eigen) ir-commando's, de AB aansluiten op de computer en zodoende de IR-commando's in leren.

Het inleren van ir-commando's gaat nu met behulp van de HUB. Persoonlijk vind ik dit een nadeel, want de HUB leg je toch op een minder toegankelijke plek (en daar is die ook voor bedoeld).

Wil je dan een ir-commando inleren, dan moest je voorheen alles ontkoppelen en de HUB aansluiten op de computer (wat in mijn geval een heel gedoe is).

Gelukkig heeft Logitech de app en firmware geüpdatet, waardoor het inleren van IR-commando's tegenwoordig ook gewoon vanuit de app kan en de hub niet ontkoppeld hoeft te worden. Daarbij moet uiteraard wel op de hub gericht worden door het apparaat, wat ingeleerd moet worden.

Het inleren met de hub en app gaat eenvoudig en is heel goed te doen.

Testen
(terug) Naar index

Nadat de setup is voltooid, vraagt MyHarmony (wel bekend onder trouwe Logitech gebruikers) de activiteiten te testen.

Bij deze test had ik verwacht dat alles probleemloos (net zoals mijn Harmony 900, immers aan de activiteiten had ik geen aanpassingen gemaakt) zou werken. Tot mijn verbazing werd mijn TV (Philips 32PFL5322) niet juist bediend. Bij het kiezen van een activiteit, ging mijn TV niet naar de juiste input (waar dit probleemloos werkte met mijn Harmony 900). Na een paar keer contact met de Logitech helpdesk en uiteindelijk een door deze helpdesk een om zeep geholpen account (antwoord van Logitech hierop 'Maak maar een nieuw account' :( ), was ik enigszins gefrustreerd en in staat de set naar Bol.com te retourneren.

Omdat ik het idee had dat de HUB de ir commando's te snel achter elkaar verstuurde, maar niet op de vertragingsinstelling in de software hiervoor reageerde... Ik bleef namelijk op mijn TV zien dat deze vrij kort achter elkaar ir signalen ontving, omdat op mijn TV de LED bij het ontvangen van een ir-signaal knippert (iets wat niet ieder apparaat doet). Ben ik toch gaan kijken of er stiekem niet toch een manier was om mijn TV op de juiste input te krijgen bij het selecteren van een activiteit...

Door het toevoegen van dummie inputs in de software setup van mijn TV op MyHarmony, heb ik het probleem gelukkig kunnen oplossen en gaat mijn TV wel naar de juiste inputs.

Inmiddels heeft logitech de app en de firmware geüpdatet en zijn de dummie inputs niet meer nodig.

De simpele AB
(terug) Naar index

De AB voelt robuust aan en ligt lekker in de hand. De knoppen zijn van enigszins zacht rubber, vergelijkbaar met de knopjes die je vaak op een rekenmachine tegenkomt, alleen met het verschil dat de knoppen op de AB een echt 'klik geluid' maken.

Deze AB zendt enkel RF direct naar de HUB en dat gaat tot nu toe (ruim drie maanden) altijd zonder problemen.

Op deze AB zijn alleen basic knoppen te vinden en drie activiteit knoppen. Door een activiteit kort of lang in te drukken, kun je kiezen welke activiteit je wilt starten. Dit heeft als voordeel dat je met deze AB zes activiteiten kunt starten. Het nadeel is dat je moet weten/onthouden welke activiteit onder welke knop zit.

Wat ontbreekt (in vergelijking met andere Logitech Harmony afstandsbedieningen), is de mogelijkheid om een specifiek apparaat te bedienen (handig om een specifieke IR-opdracht te versturen, welke niet in een activiteit geprogrammeerd is). Het ontbreken van deze optie, is vervelend en maakt de simpele AB minder bruikbaar.

Ook ontbreekt op deze AB de voor Logitech Harmony bekende 'help' knop, welke in het geval van een gemist ir-commando door een apparaat, het juiste commando opnieuw naar het betreffende apparaat verstuurd.

Via de AB is tegenwoordig een soort van help functie aanwezig. Door nogmaals op de activiteit te drukken, wordt (nogmaals) een 'aan' commando verstuurd voor 'een' apparaat in de activiteit. Dat is soms handig maar vaker irritant, dan dat het iets oplost. Want heb je een paar apparaten in je activiteit staan, dan duurt het even voordat alles op de juiste manier (weer) aan staat.

Hierdoor ben ik snel geneigd naar de app te grijpen en alles vanuit daar te bedienen. Dat doet toch eigenlijk afbreuk aan de simpele AB.

In tegenstelling tot de Harmony 900 heeft deze AB geen laadstation (en ook geen accu).

De AB wordt van stroom voorzien door één CR2032 knoopcel batterij. Volgens Logitech zou de batterij het 1 jaar uithouden. Inmiddels is gebleken dat deze indicatie ruimschoots klopt, want ik heb met de vorige batterij ongeveer anderhalf jaar gedaan.

Door het ontbreken van het laadstation heeft de AB nu geen centrale opbergplek meer, wat nu juist een groot voordeel was, want iedereen wist waar de AB lag. Nu kun je natuurlijk ook een plek afspreken om de AB altijd neer te leggen, maar het laadstation had gewoon het voordeel, wat ik zojuist beschreven heb. Dus nu leggen we de AB neer waar het laadstation altijd stond, maar het ziet er dan toch een beetje leeg uit en het voelt niet goed ;) .

In het donker/schemer is de AB lastig te gebruiken want de knoppen hebben geen achtergrond verlichting (zoals bij de Logitech Harmony 900 wel het geval is).

De Harmony app
(terug) Naar index

Om met een smartphone verbinding te maken met de HUB, heeft Logitech de "Harmony" app voor Android in Google play staan.

Het starten van de app duurt ongeveer 10 seconden, dan heb ik het over een 'cold' start, inclusief verbinden met de hub. Eenmaal (geladen) in het geheugen, dan staat de app direct klaar voor gebruik.

Als de app gestart is, dan krijg je de beschikbare activiteiten te zien:
Harmony App start in het activiteiten scherm
Is er (al) een activiteit actief, dan is de betreffende activiteit groen omlijnd, daardoor is de app eenvoudig en tegelijkertijd op meerdere smartphones/tablets te gebruiken.

Met de app. is het mogelijk elk ir commando te versturen, dus kan er met de app. een activiteit gestart worden, maar ook kun je in de app. naar een specifiek apparaat navigeren om zodoende een specifiek ir-commando te verzenden.

De app is opgebouwd uit (maximaal) drie manieren van input (afhankelijk van de gekozen activiteit). Je kunt kiezen om je apparatuur te bedienen door middel van 'gestures', een 'favorieten' scherm, of bediening met 'knoppen'. Heb je een activiteit zonder 'kanalen', dan ontbreekt het 'favorieten scherm':
Bediening door middel van gestures Favorieten Bediening door middel van knoppen

Door een veeg naar links of rechts op het scherm te doen kun je naar het andere venster navigeren in de app. Dat werkt goed, maar bij het zappen gebeurt het met enige regelmaat dat je (blind) op een knop wilt drukken, maar dat de app dat als 'veeg' registreert, waardoor er dus niet gezapt wordt maar een ander venster weergegeven wordt... Op mijn Sony Xperia Z lijkt dit nog erger te zijn (waarschijnlijk door de hogere resolutie). Dat is behoorlijk irritant en ik had dan ook graag gezien dat de gevoeligheid voor 'vegen' in de Harmony app ingesteld kon worden. Helaas ontbreekt deze instelling in de Harmony app.

De app is goed door meerdere (en gelijktijdig) gebruikers te gebruiken. Als het ware worden alle apparaten bij verandering van een activiteit met elkaar gesynchroniseerd. Waardoor de app op elke Android (en waarschijnlijk ook iOS) in dezelfde activiteit staan. Dat werkt dus erg goed en prettig en maakt dat iedereen zijn eigen AB heeft (kan hebben).

App op de schop
(terug) Naar index

Logitech heeft de 'Harmony app' sinds versie 4.X.X (augustus 2014), compleet een andere look en feel geven. De eerste versie van 4.X.X, zorgde elke keer voor een FC (forced close) bij het starten van de Harmony app.

Inmiddels zijn er al weer de nodige updates van de nieuwe app voorbij gekomen en inmiddels werkt deze nieuwe app. heel erg goed zonder FC's of andere gekkigheid.

Logitech heeft de vorige app. vervangen voor deze nieuwe versie en dus heb je geen mogelijkheid de oude app. te blijven gebruiken.

Zo'n actie "voelt" erg vreemd want opeens is oude vertrouwde app compleet anders en in het begin met de FC's viel de nieuwe app niet echt in de smaak.

Tegenwoordig is deze 'nieuwe' app veel beter dan de initiële app en heeft ook veel meer functies, zoals IFTTT en verbinden via het internet.

Activiteiten in (nieuwe) Harmony App Apparaten in (nieuwe) Harmony App Philips Hue in (nieuwe) Harmony App

App & Windows
(terug) Naar index

Omdat Logitech de app enkel voor Android en iOS heeft uitgebracht, ben je voor Windows op de eigen creativiteit aangewezen om toch de vanaf Windows je apparatuur te kunnen bedienen.

De makkelijkste oplossing hiervoor is een Android emulator draaien. Daarvoor gebruik ik Andy. Door het gebruik van deze emulator, is het mogelijk om dat Android app alsnog onder Windows te gebruiken. Ideaal is het niet, maar het werkt en eenmaal in je stoel... :z

Te weinig?
(terug) Naar index

De Harmony hub heeft (maar) twee blaster aansluitingen. Als je een blaster aansluiting te kort komt, dan bied de Ebode HDIK30 uitkomst.

Met de Ebode HDIK30, kun je eenvoudig (en zonder extra draden te trekken) het IR-signaal van de ene plek naar de andere transporteren via de HDMI kabel (die er toch al ligt). Hierdoor kun je apparatuur bedienen, in meerdere afgesloten ruimtes (lees AV-kast).

Door de ir ontvanger van de Ebode HDIK30 naast b.v. je blueray-speler te leggen, ontvangt de Ebode HDIK30 de infrarood signalen van de blaster van de Harmony smart control hub. De ontvangen signalen stuurt hij door naar de ir-transmitter aan de andere kant van de HDMI-kabel, b.v. een setop-box, hierdoor kun je met minder blasters het toch extra apparatuur bedienen.

Klik op de onderstaande afbeelding voor meer informatie:
Ebode HDIK30

IFTTT
(terug) Naar index

Sinds vandaag (28-5-2015) If This Then That ondersteuning. Zojuist even getest en het lijkt te werken. IFTTT is grappig, voor mij persoonlijk blijkt het weinig van toegevoegde waarde te zijn en gebruik het daarom niet.

Wel vind ik het erg goed dat de koppeling met IFTTT er is.

Philips Hue
(terug) Naar index

Doordat de HUB via Wi-Fi op het netwerk aangesloten zit, is het mogelijk om Philips Hue lampen (via de Philips Hue bridge) te koppelen.

De setup hiervan is super eenvoudig en hierdoor kinderspel. Ook worden alle aangemaakte scenes netjes geïmporteerd in de Harmony app, waardoor alle hue lampen perfect te bedienen zijn vanuit één app en nog belangrijker ook met de AB.

Bij het gebruik van de (simpele) AB vind ik het wel jammer dat er geen toggle is voor het aan en uit zetten van de lampen, waardoor er twee activiteit knoppen opgeofferd moeten worden (waarvan de simpele AB er toch al weinig heeft).

Ook had ik graag de optie gehad om scenes onder de numerieke knoppen te kunnen zetten dat is helaas ook niet mogelijk, waardoor je snel naar je telefoon moet grijpen als je meer wilt dan alleen aan/uit van de Philips Hue lampen.

In de praktijk blijkt bovenstaande niet echt een probleem, maar toch jammer dat het (nu) niet mogelijk is.

Nawoord
(terug) Naar index

Door de komst van een stabiele en betrouwbare app, met toegevoegde functies (IFTTT en bediening via Internet), ben ik met zeer tevreden de Logitech Harmony Smart Control. Mede omdat de prijs van ¤ 129,- voor een Logitech universele AB relatief goedkoop is.

Daarbij is de Harmony hub ongelofelijk veelzijdig en kan verbinden met erg veel apparaten via diverse communicatie kanalen (IR, bluetooth, LAN).

De koppeling met de Philips Hue is erg fijn en bevalt uitstekend.

De Smart Control klaar maken voor gebruik is simpel en op diverse manieren uit te voeren. Het daadwerkelijk instellen (goed werkend krijgen) van alle activiteiten kost enig doorzettingsvermogen (en mijn ervaring is dat je daarbij de helpdesk van Logitech beter links kunt laten liggen). Tegenwoordig is dit gelukkig met de komst van nieuwe firmware en app updates een stuk beter geworden.

De app word door Logitech met enige regelmaat bijgewerkt, om zo doende de nodige bugs te verhelpen en nieuwe features toe te voegen.

Halverwege 2014 heeft Logitech de Harmony app. compleet op de schop gegooid en een andere look en feel gegeven. Zo'n actie 'voelt' erg vreemd, omdat je nu eenmaal gewend bent geraakt met het gebruik van de 'oude' app. In de oude app, zaten de nodige bugs en nu beginnen we dus weer opnieuw... Een jaar verder, is de app er erg op vooruit gegaan. Wel heeft het even geduurd (ruim een half jaar) voordat de nieuwe app stabiel was. Ik vind dat erg jammer en had van een bedrijf als Logitech toch een andere verwachting (beter testen).

Graag had ik ook nog een Windows app en/of een web-interface gehad voor deze Logitech Smart Control en de mogelijkheid om mijn apparatuur op afstand (via het internet) te kunnen bedienen.

De ondersteuning van Logitech vind ik slecht. Toen ik contact met Logitech opnam met vragen over de IR commando's vertragingstimer heeft de betreffende helpdesk medewerker mijn account om zeep geholpen, met daarbij de opmerking dat ik maar een nieuw account aan moest maken... Ook na het melden van diverse bugs en workarounds ontving ik geen melding terug van Logitech. Dat alles is imo niet zoals het hoort!

Eenmaal alles goed ingesteld, is het een fijne universele AB, die door Papa, Mama en de kids eenvoudig te gebruiken is (zelfs mijn zoon van twee en een half kan de TV of een film aanzetten).

Harmony app updates
(terug) Naar index

Logitech update de Harmony app met enige regelmaat. Om deze review netjes te houden en niet vol met 'doorgehaalde tekst te zetten', zal ik dit kopje gebruiken om wijzigingen (die mij zijn opgevallen na een update van de 'Harmony' app) hieronder vermelden.

Mij opgevallen updates van de Harmony app
Datum vrijgeven versieversieWat mij opgevallen is bij deze versie
03-09-2013Versie 2.3Sinds deze versie kan de 'Wii cursor' bediend worden vanuit de Harmony app in het 'gestures scherm'. Alleen zit er sinds deze versie nu een extra bug in de app, die de Wii spontaan uit zet, als de verbinding met de Wii afstandsbedieningen opnieuw door de Wii geïnitialiseerd wordt (b.v. bij het starten van WiiMC). Ook heeft Logitech de app aanzienlijk kleiner weten te maken (4,5 MB vs 28MB), wat ik erg goed vind!
06-09-2013Versie 2.3.1De bug die de Wii uitzet is nog steeds aanwezig in deze versie
08-07-2014Versie 3.3.1Ben geen bugs meer tegen gekomen, wel blijft de eigenaardigheid in de app zitten dat de veeg gevoeligheid niet in te stellen is. Dat vind ik het enige noemenswaardige minpunt van de app.
01-08-2014Versie 4.0.2Compleet nieuwe app. en deze werkt tegenwoordig perfect en heeft zelfs toegevoegde functionaliteit!.

Changelog

Changelog
DatumChange
13-11-2015Review geplaatst;

Heb jij ook een Logitech Harmony Smart Control?

Oh, ik vond de review top, en bij BCC voor ¤ 89,99 gescoord ook redelijke prijs zonder verzendkosten;-)
Wat een top review!
Zou je anno 2015-16 nog steeds deze set aanbevelen?
Bedankt! Ik raad vandaag de dag zeker deze set nog aan. Hij is echt super in het gebruik en werkt erg fijn.
Wat een goeie review!
Bedankt! Hij is nu in de aanbieding bij Amazon voor ¤ 65. Koopje dus .
Bedankt voor deze prachtige review, ik werk ook met de powermid maar waar kan ik de Teleco vinden,
heeft iemand een link voor mij?
Als ik met m'n afstandsbediening (een bijna overleden One) op de bank zit, dan "ziet" al mijn apparatuur de IR signalen. Hoe los je dat op als het IR zend deel in/op/bij het kastje staat waar alle apparatuur in zit?

Mijn kastje is geolied kersenhout, dus niet glimmend wit. Dat weerkaatst vast niet zo goed.

(Edit: super goede review!)

[Reactie gewijzigd door ikweethetbeter op 23 augustus 2017 19:19]

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, wordt alles gewoon perfect door de HUB bediend in je kersenhout kastje als je de hub erin legt.

Eventueel zou je de IR blaster kunnen gebruiken.
Oké, bedankt!

De receiver staat in het kastje (het open deel, daar zal ik ook de hub neerzetten), de tv staat op het kastje. Daar zal ik eventueel de IR blaster voor kunnen gebruiken.

[Reactie gewijzigd door ikweethetbeter op 23 augustus 2017 19:40]

Je hebt helemaal gelijk!

Ik heb een Companion gekocht, en de Hub in de open kast bedient ook de tv op de kast. De IR Blaster zit in het gesloten deel van de kast, waar de nauwelijks gebruikte dvd-/cd-speler zit.

Wel heb ik nog issues (timing???), welke ik niet met de One had. Daarvoor ga ik de helpdesk denk ik inschakelen.