Specificaties RPG-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Fallout 4, PC (Windows) Review

weszz 13 november 2015, laatste update op 13 november 2015, 913 views

Fallout 4, PC (Windows)

Vergaande wereld = nieuwe kans?

Pluspunten

• It's the small things that matter
  • Unless it's a deathclaw.
  • or mininuke.

Minpunten

• glitches/bugs
  • Did i say glitches?

Stabiliteit Score: 2
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 4
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 4
*Er zitten spoilers in deze review, kleine spoilers maar spoilers*

Het begon op een mooie winterdag, de zon scheen en de wind blies door mijn haren.

Waar ik van schrok, want zat namelijk te gamen achter mijn laptop in mijn appartement dus maar snel mijn raam dicht gedaan *brr koud*

Eenmaal opgestart en ruim 4 uur later(DAMN YOU BETHESDA Y U NO GIVE ME FULL GAME ON DISK) kon ik tijdens een telefoon gesprek de game opstarten en genieten van de prachtige maar misschien wat overbodige intro(war never changes? Tell me something i haven't heard a dozen times).

Eenmaal in het hoofd scherm hoor je een prachtig deuntje en ik moet ook stiekem bekennen dat ik ook ruim 5min op dat scherm bleef, geluid harder had gezet en achteruit ging zitten en gewoon even moest genieten.

Goed nu weer verder. Je begint met een nieuwe game en het eerste wat je tegenkomt in elke rpg/mmo/ietsdinges is natuurlijk character Creation(jeej?). Ik zelf ben daar totaal geen ster in en het voegt voor mij persoonlijk ontzettend weinig toe want ik speel toch altijd first person dus zie mijn personage niet. Dus na wat gekloot en discussie met mezelf of ik hem grappig zou maken of stoer ben ik gegaan voor een stoere bad-ass en wou dat ik er zo uit zag(damn you again bethesda for the option of making someone so pretty). Dan begint de intro!

*SPOILERS*

Dan zie je het prachtige gezin in een wat oudere uitstraling maar wat dan tegelijkertijd ook de toekomst moet zijn(confusing yes)? Dus dat was even wennen, en het eerste wat mij op viel was dat het er eigenlijk nog niet eens zo heel slecht uit ziet, ik kon van alles doen en dat voelde wel erg hip eigenlijk!

*spoiler*
Niet veel later barst de hel los, bunker ingedoken, frozen reference en dan ga je eruit!

Holy. Shit. wat was dat stoer zeg! En wat open en groot! En wat ontzettend dood en kaal. I mean really, nothing at all? Dat was even een grote teleurstelling want ik had na alles te lezen en gehoord toch al meteen verwacht dat de hel los barst en chaotisch is! I was wrong, so wrong. Maar iets verder in de game en er is echt, echt veel te doen en te zien. Je begint met een story quest en eindigt met een eigen dorp/gaat zoeken naar lampen en bent meer een vuilnisman dan wat anders en tussendoor ga je een bunker in ziet rare monsters/raiders met een WTF gun en uren later terwijl gaat saven(vergeet aub niet de quicksave tussendoor!) denk je opeens, ohja ik moest de story volgen!

Tussen door is de game wel 2 keer vastgelopen, kreeg glitches en textures die maar niet willen laden op echt hele grote stukken, en dat is echt voor mij een grote teleurstelling want ergens ben ik bang dat hij weer vastloopt en grafisch steeds iets mis. Maar even door bijten en mocht je er langs heen kunnen kijken krijg je een hele vermakelijke shooter/surviva/rpg/towerdefense/base-building/sims/horror/nogiets game en dat voor 40 euro is het wel waard. Gemis van de co-op bleef er altijd al maar toegegeven deed ik stukken met iemand anders voelde ik me minder angstig en zou eerder rennen in stukken dus misschien is het wel een positief iets.

oh nog 1 ding, do watch out what the dog brings back. Damn you land mines.

Heb jij ook een Fallout 4, PC (Windows)?

Meer advertenties

Mooi geschreven hoor.

Maar kan je deze game in 1st person spelen?
Dacht altijd dat het 3d person was, wat ik niet zo veel vind.
Zo ook Fallout 3 en Fallout New Vegas, helemaal 1st person te spelen indien gewenst. Enige wat je wel af en toe hebt (tenzij je het uitzet) is dat er een cinematic kill komt waarin je jezelf ziet, maar dat is volledig cutscene en dus hoef je zelf niet in 3rd person te bewegen als je wilt.
New Vegas heb ik hier nog geseald liggen.
Maar eens installeren dan.
Is 1st gewoon in het options menu in te stellen ?
Standaard zit je als het goed is al in 1st person. Mocht dat niet zo zijn, je kan je zoomlevel aanpassen naar wat je zelf fijn vindt (1st person of over the shoulder) door gewoon te scrollen voor zover ik weet.
Zonet spel geinstaleerd.
Hebben ze mooi gedaan.
Net wat je zegt, met scrollen van 1st naar 3d.( en snel weer naar 1st lol )
Al vond ik het begin wat saai van het spel, een andere keer verder kijken.
Begin stelt ook inderdaad niet veel voor. Vond ik leuker gedaan bij Fallout 3.
Jahoor, de game is volledig 1st person te spelen! Wat ook mijn voorkeur heeft.
Top, speelt zoveel lekkerder.
Vind dit geen review. Meer een impressie waarbij er niet concreet wordt ingegaan op de plus- en minpunten.
Dus eigenlijk een review zoals we die tegenwoordig gewend zijn?
Je raakt in de war met preview. Jouw geschreven stuk is vaag, oppervlakkig, onoverzichtelijk en gewoon slordig. Toch bedankt voor de moeite.
Als je iets plaatst, ga er dan zeker van uit dat je tegen kritiek kan. Ik heb duidelijk aangegeven waarom ik het niets vindt. Zie het maar als een impuls om te verbeteren. En anders kan je mijn bericht gewoon negeren, dan is er ook niks aan de hand.

Ik weet niet of je serieus was met jouw bericht, maar heb letterlijk moeten lachen. Ik schreef het niet om jou pijn te doen, maar constructief te zijn. Blijkbaar ben ik daarom niet goed bij mijn hoofd?
Simpelweg volledig met je eens! +3 :*)
Ik ging er ook stiekem vanuit dat er meerdere mensen waren die mijn mening delen :P En dankjewel!