Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Xiaomi In-Ear Headphones Pro (Zilver) Review

Jeffrey0416 13 november 2015, 3.792 views

Xiaomi In-Ear Headphones Pro (Zilver)

De nieuwe headphones van Xiao-Mi hebben een premium feeling gekregen door het gebruik van geborsteld staal en een carbon wire sleeve. Voor omgerekend minder dan 15 euro zijn het kwalitatief gezien leuke en comfortabele headphones.

Pluspunten

• Design
  • Gebruikte materialen
  • Draag comfort
  • Geluid

Minpunten

• Vrij "kale" verpakking
  • Geen oprol/opberg mogelijkheden
  • Geen mogelijkheid tot vervanging rubbers
  • Volume knoppen werken niet op een iOs device

Ik had onlangs een nieuwe telefoon gekocht, en was niet echt tevreden over de standaard meegeleverde headphone. Verder geef ik ook voorkeur aan in-ear headphone zodat ik wat meer afgesloten ben van de buitenwereld wanneer ik lekker naar muziek aan het luisteren ben.

In China heb je ontzettend veel mogelijkheden betreft keuzes, vrijwel alles is hier te vinden van echte A+ merken, tot namaak, tot vage Chinese fabrikanten.
Omdat ik niet te veel wou neerleggen voor headphones besloot ik het op safe te spelen en eens te gaan kijken wat XiaoMi in de aanbieding had. Xiaomi kondigde aan dat vanaf 10 november een nieuw type headphones te koop was en besloot deze dan ook te gaan proberen.

Headpones

Voor 99 RMB, omgerekend 13,94 euro ( met de huidige wisselkoers van 1=7/1 ) vond ik het een leuke deal. Het product zag er op de website goed uit, en de gebruikte materialen spraken me aan.

De verpakking ziet er vrij basic uit, maar je kan direct voelen aan de zachte plastic verpakking om het doosje dat het om een legitiem product gaat. Ook in China worden er veel Xiaomi klonen verkocht, met een zeer trieste kwaliteit.

Open maken dan maar...

Viel me een beetje tegen, had op zijn minst een opberg doosje of iets dergelijks verwacht. De oordopjes zaten verpakt in een kartonnen doosje samen met een handleiding in Chinees. Vrij basic dus.

De headphones zien er van hoogwaardige kwaliteit uit, met name door hun unieke vormgeving. Verder staan op de headphones aangegeven met een L en een R voor welke kan ze zijn bedoeld. Ook zit er een module aan het koord met de bekende functie's als:

- Volume knoppen
- Stop/Play knop
- Ingebouwde microfoon.

De headphones zijn verder afgewerkt met een carbon achtige sleeve. Het voelt vrij steving aan en laat zich makkelijk oprollen, ik ben benieuwd hoe dit over een langere periode heel blijft.

Geluid

Hoewel ik geen kenner ben, moet ik toegeven dat ik onder indruk ben van de geluidsproductie. Het klinkt helder en er is een nette bass aanwezig, niet overheersend of storend. Ook tamelijk hoge tonen ondersteunen de headphones goed. Om tot een beter beeld te komen heb ik dan ook vrijwel van alles geprobeerd, van elektrische beates zoals Alesso tot hoge noten van Adele en dikke bass van Chris Brown. De headphones zijn een enorme verbetering ten aanzien van de Apple headphones die ik ervoor gebruikte.

Minpunten

Er zijn wel een paar dingen die verbeterd konden worden. Zo zijn de rubbers op de headphones ( wat in je oor zit ) niet te vervangen. Als je ze bijvoorbeeld beschadigt ( Scheuren? ) heb je vrijwel niets meer aan de headphones. Ook betekent dit dat ze dus in 1 maat komen. De andere headphones van Xiaomi komen met verschillende rubbers, iets wat belangrijk is voor mij. Verder vind ik het ook jammer dat ze de carbon sleeve niet hebben laten doorlopen tot aan de headphone units.

Een ander minpunt is ( Dit kan aan Apple of Xiaomi liggen, dit weet ik niet ) is dat de control unit niet werkt voor mijn iPhone. Zo kan ik geen gebruik maken van de volume knoppen en werkt de microfoon ook niet. Toch jammer, aangezien ik mijn telefoon vaak in mijn jaszak o.i.d. stop en ik dan niet gemakkelijk het volume kan bedienen.

Heb jij ook een Xiaomi In-Ear Headphones Pro (Zilver)?

Vreemd want reserve oordopjes zitten er wel bij volgens deze foto. Ook staat op de officiŽle Xiaomi website het volgende bij de inhoud van de verpakking:
packing list: An iron ring millet headphones Shu three sleeves Size: XS / S / L
Zou anders even contact opnemen waar je hem gekocht hebt want dit trucje ken ik ook van Aliexpress verkopers die de headset zonder oordopjes verkopen.

[Reactie gewijzigd door Chocoball op 13 november 2015 09:39]

Ik heb de headphones direct van de website van Xiaomi gekocht, dus geen tussenleverancier... Vreemd verhaal dus.

*edit*

Toevallig had ik twee bestellingen geplaatst, vanavond zal ik het andere doosje ook eens openmaken, kijken of ze daar wel bij zitten.

[Reactie gewijzigd door Jeffrey0416 op 13 november 2015 09:41]

Vreemd, via de Xiaomi Tmall shop want Xiaomi (mi.com) levert alleen lokaal aan China, Hong Kong en Taiwan. Ook op Tmall heeft iemand de reserve oordopjes erbij.

In jouw foto lijkt de verpakking verzegeld heb je ook in de vakje van het deel wat nog in de verpakking met de Mi letters zit gekeken?
Ik zit momenteel ook in China, Beijing. Niet ver van HQ Xiaomi vandaan dus :P Maar zal strax als ik thuiskom nog eens bekijken of ik ze niet over het hoofd gezien heb..
Ze zitten er ook bij. In het 'doosje' onderin de verpakking. 2 verschillende maten, 3 dus in totaal.
Goed verhaal.
Verbaast me dat de rubbertjes niet te verwisselen zijn. Zou voor mij direct een no-go zijn.
Inderdaad, baal daar ook een beetje van.. Snap de achterliggende gedachte ook niet, bedoel het kost vrijwel niks extra om ze vervangbaar te maken...
Ze zijn gewoon vervangbaar :P zelfde als de v2 en v3
Dat de control unit niet werkt op iPhone, is vrij normaal.
Ik geloof dat het aan het tweede 'ringetje' op de jack ligt. Die ligt bij Apple producten een paar milimeter verder, waardoor het geen contact kan maken.

Vreemd wel dat je de rubbertjes niet kan verplaatsen. Volgens de website zou het uberhaupt wel mogelijk zijn (https://goo.gl/photos/ksGathw5J16MbDbY8).

Wat ik me wel afvraag, is hoe je op de website terecht bent gekomen.
Ik wist van het bestaan van mi.com, maar van daaruit is er nergens een optie om door te klikken naar mi.com/quantie.
onderop mi.com kies voor Chinees. Dan krijg je ineens 100 meer artikelen te zien :P Aangezien ze die niet verkopen buiten China.

Rubbertjes zijn gewoon te vervangen. Heb zelf Comply's op de Hybrids van mij zitten (en je krijgt er 3 verschillende bij).

Dat van de iPhone en remote is al sinds de v2 en staat ook op de Mi website dat het beperkt werkt.
Maar het is wel mogelijk via de mi.com => chinese versie dingen te laten shippen naar BelgiŽ?
En dat binnen 1 werkdag?

"Ik had vervolgens een bestelling geplaatst en de volgende dag lag het pakketje al op de deurmat."
de Chinese website levert alleen in China. TS (Jeffrey0416) zit ook in China :)
Yes, helemaal correct. Ik had trouwens nog een tweede besteld voor mezelf en daar zaten wel de extra rubbers bij... Toch even contact met ze opgenomen gisteren, ben benieuwd.
was het doosje verzegeld? heb tot nu toe altijd goede ervaringen gehad met mi.com direct bestellen. zowel de product verpakking als de grote omdoos zijn goed verzegeld.

(vind het wel jammer dat deze duurdere hybrids geen mooie verpakking hebben en kabel opbergding)
Ja doosje was net zoals het nieuwe doosje verzegeld. Maar het is al in orde :p Krijg een 3de set toegestuurd..
Welke diameter hebben de Hybrids? Dan kan ik meteen een aantal sets sleeves mee bestellen.
Ik neem aan dat er iets niet goed is gegaan met jouw pakketje, volgens onderstaande review van Neowin zitten de 'tips' er gewoon bij:

Leuke review verder (+2). Zelf heb ik tweede generatie, waarbij ik de derde (van wat ik gelezen heb) al veel mooier vond en beter lijken en daar doet deze vierder generatie weer een schepje bovenop!

[Reactie gewijzigd door Terpstars op 15 november 2015 13:15]

De tips zitten in een klein wit doosje onderin de verpakking, zonder uiterlijke kenmerken. De meesten zullen er finaal overheen kijken. Ik had ze in eerste instantie ook weggegooid.
Waar heb je hem gekocht? Echt gewoon bij mi.com?
Yes, maar ik zit wel in China zelf. Dus dan heb je ook die mogelijkheid om direct van Mi.com te bestellen.
dat verklaard het. thanks!