OnePlus X Zwart Review

JasperL 12 november 2015, 5.767 views

OnePlus X Zwart

Dik tevreden met deze aankoop. Voor niet veel geld krijg je heel veel telefoon. Algehele kwaliteit is tip top, het scherm is scherp en helder. De camera maakt goede foto's en de accu doet het prima. Alleen jammer dat die laatste niet verwisseld kan worden.

Pluspunten

• Design en kwaliteit
  • Scherp en helder scherm
  • Camera

Minpunten

• Accu niet verwisselbaar
  • Speakers op onhandige plek

Tot twee dagen geleden had ik nog nooit een Oneplus telefoon in het echt gezien, dus het was wel even spannend wat ik zou krijgen. Maar direct toen ik hem in mijn hand had was ik overtuigd van mijn keuze.

De telefoon ziet er goed uit en ligt prettig in de hand. Hij is zwaar genoeg om je het gevoel van kwaliteit te geven, maar absoluut niet té zwaar. Ik moet zelf wel even wennen om dit formaat vast te houden, maar ja, ik kom ook van een S3 mini en die is precies een inch kleiner.

Android draait als een speer en de bloatware is beperkt tot het Google pakket. Het scherm is scherp en helder, de camera reageert vlot en maakt prima foto's. Ik had alleen gehoopt dat hij de foto's op de externe SD kaart zou opslaan, maar wellicht zit dat nog ergens in de instellingen verstopt. Vanochtend is hij van de lader gehaald en ik heb nu begin van de avond nog 65% accu over.

Die accu vind ik misschien wel het spannendste van alles. Deze kan namelijk niet verwisseld worden en ik hoop wel een jaar of twee met de telefoon te kunnen doen.

De speakers zitten aan de onderkant van de telefoon en als je hem daar juist vast hebt klinkt het geluid erg stoffig en gedempt.

Maar al met al ben ik dik tevreden. Inmiddels heb ik m'n tweede invite binnen en ik heb er ook eentje voor m'n vrouw gekocht.

Heb jij ook een OnePlus X Zwart?

Reviews door de redactie

Ik heb de Oneplus X besteld en hij is net verzonden.
Nu zie ik dat deze uit China moet komen, iemand enig idee of ik hierop invoerrechten moet betalen?

Want dan wordt de telefoon toch ineens een stuk duurder...
Mijn telefoon werd zonder extra kosten afgeleverd. Maar dat is geen garantie natuurlijk.
Dit soort vragen zijn allemaal al lang beantwoord in het ervaringen & levertijden topic.

Ontopic:
Misschien is het handig om kopjes dik gedrukt neer te zetten en eventueel wat plaatjes toe voegt. Dan ziet je review er direct een en stukken beter uit!
Je hebt helemaal gelijk het is niet eens in me opgekomen om daar te kijken... 8)7
Jasper bedankt voor de snelle reactie en uiteraard de review.
Hallo! Ik wou ook heel graag de oneplus x kopen maar heb nog een invite nodig. Heeft iemand er nog een? Alvast bedankt
Hoe ziet je gebruik eruit met zo'n accuduur?

Screen on time?
Dat is erg lastig te beoordelen binnen 2 dagen. Een accu heeft vaak 2-3 goede ladingen nodig om betrouwbaar te zijn. Ik verwacht dat het antwoord na een week goed gegeven kan worden ;)
Idd. En ook qua gebruik is de ene dag de andere niet. Wil hier later nog wel op terugkomen, inmiddels terug naar 50%.
Ik haal er rond de 4u per dag mee. Ik gebruik voornamelijk social media, gaming, email en youtube ermee.
Ik overweeg ook een Oneplus X te halen, maar ik schrik een beetje van de verzendkosten (¤24.49) dus totaal leg ik ¤293,49 neer voor dit toestel. Denk je dat het die prijs nog steeds waard is?
Tuurlijk, die ¤25 maakt voor mij persoonlijk het verschil niet...
Klopt, maar voor hetzelfde geld kan je een LG G3 halen, die een quad HD 5,5" scherm heeft met een iets sneller 801 blabla > http://tweakers.net/price...re/listing/466692;391299/
Schitterend toestel, maar ik kies altijd voor een Nexus vanwege de updates, zoals nu Marshmallow. Die afgelopen zondag een update gekregen heeft op mijn Nexus 5. Lijkt het wifiprobleem aangepakt te hebben. Zeer handig is de dozefunctie. Dan gebruikt je accu heel weinig.Zeker als je je toestel een tijd niet gebruikt, zoals 's nachts bv.
Je kiest de OPX dus niet vanwege de updates, dan moet je eens op het forum kijken van oneplus, er word continue aan systeem updates gewerkt, dat heb ik veel liever dan dat ik op een nieuwe android versie moet wachten die misschien wel de bug oplost die ik net heb op mijn toestel .
Ik heb zelf de opx nu 4 dagen en die loopt als een zonnetje alleen de camera (foto kwaliteit) valt me tegen en er was even gedoe met de SD kaart maar dat word dus volgende maand gefixt
Zoals snachts, wanneer ie toch aan de lader hangt?
Niet als ie aan de lader ligt, maar als je het een tijd niet gebruikt. 's Nachts als je slaapt of als je werkt.
Het was sarcastisch bedoelt. Immers, wanneer je je toestel langer laat liggen (zoals bijv snachts), maakt doze juist weinig uit, want hij ligt toch aan de lader.
Ik had alleen gehoopt dat hij de foto's op de externe SD kaart zou opslaan, maar wellicht zit dat nog ergens in de instellingen verstopt."
Ik neem aan dat je de standaard Google camera app gebruikt? Die kan dit niet en gaat dit ook nooit kunnen. Google is een online diensten club die er geen belang bij heeft dat men lokaal zaken op SD kaartjes gaat zetten.
Dat gezegd hebbende; installeer een alternatieve camera app en je kunt opslaan op SD kaart. Zo is Camera FV-5 een aardige, deze gebruik ik zelf ook.

Edit: Deze had in de hoofdthread moeten staan. Ach ja.

[Reactie gewijzigd door einstein op 13 november 2015 10:04]

Wat een heerlijke manier om dit te zeggen. Ik ga een alternatieve app installeren, bedankt voor de tip.
Ik heb voor een test een keer mijn wifi en 4g uitstaan toen ik ging slapen. Toen ik wakker werd was er maar 1% vanaf gegaan =)