Specificaties 15,6" (1920x1080), 1TB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Lenovo B50-50 (80EW018RMH) Review

Robonus 10 november 2015, 749 views

Lenovo B50-50 (80EW018RMH)

In het segment 16GB geheugen één van de voordeligste (momenteel 817 euro) op dit moment. Het toetsenbord voelt wat slapjes aan, maar prestaties zijn prima.

Pluspunten

• Scherm
  • Prestaties

Minpunten

• Accu
  • Toetsenbord

Ik was opzoek naar een vervanger voor mijn 8 jaar oude Toshiba. Met als doel weer een high end laptop voor onder de 900 euro zodat die weer een flink aantal jaartjes mee kan gaan. Deze laptop heeft 16GB geheugen en een i7 5500u processor en is daarmee rap zat om de komende jaren mee te gaan. De accu is klein van formaat en gaat daarom dan ook niet uren mee. Voor mij persoonlijk geen probleem omdat ik altijd thuis ermee werk. Het scherm is full HD en mat, iets wat voor mij wel een must is. Met een prijs van 817 euro is deze laptop vrij goedkoop in het segment.

Ik heb wel de DVD-drive vervangen door een HDDcaddy met een SSD schijf zodat de 1TB schijf voor bulk data gebruikt kan worden en windows van de SSD opgestart kan worden. Dit ging relatief eenvoudig. Lenovo geeft zelfs een handleiding erbij hoe je geheugen, HDD, DVD-drive etc. moet vervangen/verwijderen.

Ik vind zelf het toetsenbord een eventueel minpuntje, misschien moet ik er gewoon aan wennen maar het veert wat heen en weer, waardoor je soms toetsaanslagen mist.

Al met al ben ik reuze tevreden met deze laptop.

Heb jij ook een Lenovo B50-50 (80EW018RMH)?