Specificaties Bridge met 3x E27 lampen (Multi prot.) - Bekijk alle specificaties

Philips Hue White and Color Starter Pack (E27, 3 lampen, met Bridge 2.0) Review

KWOAD 9 november 2015, laatste update op 9 november 2015, 1.095 views

Philips Hue White and Color Starter Pack (E27, 3 lampen, met Bridge 2.0)

Nu bijna 2 weken in gebruik en bevalt goed. Werkt goed samen met andere apparaten door de API. De standaard app is echter zeer beperkt.

Pluspunten

• Mooi licht, ook lekker fel
  • Alles is zeer stabiel

Minpunten

• Standaard app heeft weinig mogelijkheden
  • Geen opties als "autofade" zonder tussenkomst van controller

Kwaliteit Score: 5
Nu bijna 2 weken in gebruik, en bevalt goed. Licht is in elk geval feller dan ik had gedacht. De basisapp van Hue werkt stabiel, maar is beperkt in zijn mogelijkheden. Gelukkig heb je daarvoor ook een API, waardoor je bijv. andere apps kan gebruiken. Het is wel opvallend dat veel van die apps geld kosten. De meeste apps op Android zijn toch wel kosteloos, is mijn eigen ervaring.

Op dit moment stuur ik de lampen voornamelijk aan met OpenHAB. Dit is een opensource domotica-controller. Dit werkt echter niet altijd helemaal stabiel, maar dit ligt meer aan de binding van OpenHAB. Wel heb ik hiermee mooie scenario's kunnen programmeren dat iedere lamp één keer per minuut een kans heeft van 10% om een andere kleur te krijgen. Zodoende weet je nooit wanneer de lamp een andere kleur krijgt, en ook niet welke kleur.

Wat ik wel mis is dat je met Hue ook standen hebt als "autofade", die dan telkens langzaam van kleur veranderd. Dat kan je wel met goedkope RGB-sets, dus waarom niet met Hue. Nu moet je een controller hebben die bij wijziging in kleur een commando geeft aan de betreffende lamp.

Heb jij ook een Philips Hue White and Color Starter Pack (E27, 3 lampen, met Bridge 2.0)?