Specificaties 9.2-kanaals met 145W versterker en 8x HDMI - Bekijk alle specificaties

Onkyo TX-NR5007 (Zilver) Review

6TeacheR 9 november 2015, 324 views

Onkyo TX-NR5007 (Zilver)

Dit was toener tijd nieuw een koopje vergeleken met de concurrentie (2009). Veel meer vermogen etc.... Gekend (Onkyo) probleem was de hdmi-kaart, ook bij dit model, Geeft na uren geen kick zelfs met volume in de "buren bellen de politie"-stand :-D

Pluspunten

• Blijft zuiver geluid geven na uren +0.0dB
  • Geeft veel warmte (winter)
  • Handige knopjes op frontpanel

Minpunten

• orig.hdmi kaart GAAT kapot en dan GEEN geluid
  • kan veel warmte produceren (zomer)
  • in dronke toestand soms moeilijk om juiste input-source te vinden :-p
  • Kan GEEN video streamen via netwerk, geen mediaplayer

Geluidskwaliteit Score: 5
Gekend (Onkyo) probleem was de hdmi-kaart, ook bij dit model, echter die in de 5007 kon niet DIY hersteld worden (IC's ipv transistors/capacitors die stuk ging). die van mij ging net na 24mnd stuk maar werd voor 100% vergoed. Onkyo aftersales is zeer coulant betreft dit. Toen ik vorig jaar dacht dat ie weer ging waren ze weer bereid om deze "gratis" te vervangen, bleek echter een optische kabel die los was.
Voor de rest geniet ik er nog steeds van in een 5.1 setting met fronts bi-amped. Geeft na uren geen kick zelfs met volume in de "buren bellen de politie"-stand :-D
Huidig nadeel is misschien geen 3d en 4k ondersteuning maar men X2000 tv van Sony ondersteund dit toch niet. 3d heeft niet de doorbraak gemaakt dus ik denk dat ik nog wel enkele jaartjes door kan met deze receiver. 4K beeld gaat dan maar met een extra kabeltje voor geluid naar de receiver en beeld via de hdmi naar tv als deze tv aan vervanging toe is.

Heb jij ook een Onkyo TX-NR5007 (Zilver)?

in dronke toestand soms moeilijk om juiste input-source te vinden :-p
Dat lijkt me echt super vervelend, sterkte hiermee!!! ;)