Specificaties 15,6" (1366x768 TN), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion 15-p098nd Beats Special Edition Review

JM2201Newbie 5 november 2015, 116 views

HP Pavilion 15-p098nd Beats Special Edition

Mooi ontworpen, verlicht toetsenbord is ideaal. Touchscreen werkt prima. Helaas: slechte (bouw)kwaliteit, vaak luidruchtig en (te) warm, vrij zwaar en bij tijd en wijle erg langzaam.

Pluspunten

• Mooi design
  • Verlicht toetsenbord
  • Touchscreen werkt feilloos

Minpunten

• Log, zwaar beeldscherm
  • Beeldscherm glanst
  • Behuizing en toetsenbord worden snel warm
  • Lage kwaliteit
  • Snel (te) warm
  • Soms tergens langzaam bij simpele taken

Ik kocht de HP Beats Special Edition omdat ik graag een mooie laptop wilde voor niet al teveel geld, die me prestaties zou leveren die je kunt verwachten van een laptop van 500 euro. Helaas, nu ik de laptop een aantal maanden in bezit heb, beginnen een aantal dingen erg te irriteren.
De bouwkwaliteit is matig tot slecht. De plastic behuizing wordt snel warm, vooral het toetsenbord en de plek waarop je polsen rusten tijdens typen. Hierdoor heb je snel last van zweethanden, niet erg prettig.

‹berhaupt vind ik dat de laptop bijzonder snel warm wordt: zelfs bij simpele taken en browsen lijkt de processor overuren te draaien. Daardoor is hij al gauw erg langzaam, heel warm en is ook de accuduur voor een laptop van deze tijd vrij droevig. Meer dan 4 uur ga je er echt niet uit krijgen.

Het beeldscherm is op zich prima, maar voelt log en zwaar (vanwege touchscreen, vanzelfsprekend). Bovendien kraken de scharnieren vaak hevig bij het openen van de laptop. Laatst is ook het besturingssysteem van het beeldscherm geŁpdatet en dat heeft ervoor gezorgd dat de helderheid niet meer kan worden aangepast. Overdag is dat niet zo'n probleem, maar 's avonds is dat vaak wel erg vervelend.

Het rood verlichte toetsenbord is overigens wel ideaal en het ontwerp bevalt me verder prima. Voor lichte taken is het een prima laptop, maar voor 500 euro had ik wel verwacht dat ik er tenminste normaal op zou kunnen browsen terwijl ik er ook muziek op afspeel: dat is wel mogelijk, maar het vergt een boel geduld.

Heb jij ook een HP Pavilion 15-p098nd Beats Special Edition?