WD Black (2016, SATA-600), 3TB Review

SIII 5 november 2015, 1.569 views

WD Black (2016, SATA-600), 3TB

Heb de Black 3TB nu 1jaar in bezit en ben hier tevreden van. Soms maakt hij wel agressief geluid bij zware taken. Naast de Black (3TB) heb ik ook nog een Blue (6TB), Green (4TB) aangekocht. Snelheden zijn als volgt: BLUE>BLACK>GREEN wat verrassend is, zie benchmark foto onderaan review.

Pluspunten

• 5 Jaar garantie
  • Snelheid?

Minpunten

• Blue is sneller!?
  • Agressief geluid

Heb jij ook een WD Black (2016, SATA-600), 3TB?

Zo verrassend is dat toch niet? De Blue heeft een veeeel hogere dichtheid en dus theoretisch (en blijkbaar in de praktijk) een hogere sequentiŽle doorvoersnelheid. Je moet dus eigenlijk gelijke capaciteiten vergelijken om hier een conclusie aan te kunnen verbinden.

Misschien kun je je verhaaltje uitbreiden zodat het review waardig is? Waarom heb je voor deze schijf gekozen, terwijl je ook nog een blue en green editie hebt? Waar gebruik je ze voor? Kun je wat zeggen over de betrouwbaarheid?

[Reactie gewijzigd door rikhartman op 5 november 2015 16:56]

Bedankt voor de aanvullende info Rik, dit wist ik niet. Dit is mijn setup:
De SSD gebruik ik voor alle software. De Black voor al mijn docu, music en foto's. Daarom dat deze zo snel mogelijk moest zijn. De green had ik gekocht voor movies en zwaardere bestanden. Deze ga ik nu als backup gebruiken.

Ik had getwijfeld tussen de green en blue maar aangezien de Blue nog iets sneller is en niet telkens in 'slaap positie' gaat zoals de green heb ik toch voor de blue geopteert. Green en Blue waren trouwens hetzelfde geprijsd. Deze gebruik ik nu als grotere capaciteit voor mijn zwaardere bestanden.
Betrouwbaarheid: alle 3 doen het feilloos.