Laing DDC-1T (Pomp) Review

Giem 2 juni 2009, laatste update op 2 juni 2009, 909 views

Laing DDC-1T (Pomp)

Pluspunten

• Druk
  • Geluidsproductie
  • Inbouwgemak
  • Extra's
  • Compleet
  • Veel waar voor je geld

Minpunten

• Geen

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Deze pomp heb ik aangeschaft na alle ellende rond mijn eheim pomp. Ik ben van een zalman reserator overgaan naar een custom waterkoeling, hiervoor had ik een pomp nodig en door alle positive reacties rond de eheim 1048 deze aangeschaft. Deze pomp voldeed niet aan mijn wensen, pompte voor mijn systeem teweinig water rond, kon de druk niet aan/opbouwen en ratelde als een gek.

Voor de ratelen was er de speciale eheim mod.. na het toepassen bleef de ratel, wel in mindere mate, maar nog steeds iritant. Op verschillende fora werd de Laing DDC-(R)t aangeraden. Helaas was de pomp wel een stuk duurder en ik kon me niet voorstellen dat een pomp meer dan 3 keer zo klein dan de eheim het beter zou doen. Maar wie niet waagt wie niet wint. Dus besteld.

Bij het openen van de doos komt inderdaad een erg kleine en compacte pomp tevoorschijn. Zeker als je de eheim gewend bent. Maar laat je niet beinvloeden door zijn formaat, dit is eerder een plus punt. Door het kleine formaat is de pomp overal makkelijk in te bouwen. In elk klein hoekje van de kast past hij wel, ook door de geringe magnetische straling hebben overige componenten geen last van de pomo.

De pomp is gemakkelijk aan te sluiten, wordt standaard geleverd met een kop waaraan 2 slangtules zitten. Hierdoor is het slan er op schuiven en klaar. Er hoeven geen speciale slangtules aangeschaft te worden (zoals bij de eheim) wat scheeld in de kosten en het is wel zo eenvoudig.

De pomp is eenvoudig aan te sluiten op een molex stekker. Voordeel daarvan is ook dat de pomp direct aan gaat wanneer de pc aangezet wordt.

Wanneer de pompen aan gaan is dit bijna niet hoorbaar. De pomp trilt van zich zelf wel enigsinds, maar dit is niet hoorbaar en goed op te vangen met het megeleverde montage materiaal. De tempratuur daalde enkele graden omdat er meer koel water langs stroomde. Later is dit verder verbeterd, maar dat is niet alleen toe te schrijven aan de pomp.

De snelheid van de waterstroom is veel beter in vergelijking met de eheim pomp, de pomp maakt minder lawaai, is eenvoudig in te bouwen van wege het formaat en er zijn veel extra's te koop in de vorm van andere pomp koppen, recevoirs enz. Al met al een echte musthave voor elke waterkoeler!

• Asus Blitz Formule
  • 480MM Radiator
  • D-Tek Fuzion II
  • 2X Zalman GWB3 op ASUS HD4870
  • Windows 7

Heb jij ook een Laing DDC-1T (Pomp)?

Misschien is het een idee om er bij de zeggen dat de slangtules 3/8'' zijn, ik zou er een andere top op moeten zetten en fittingen moeten kopen omdat ik 5/16'' heb ;)
mss even wat cijfers erbij zetten( de temperatuur in idle en dergelijke).
ik zie aan de foto's ook dat je 1 loop hebt die begint/eindigt bij het centraal geheugen en via de chipset vooraleer de CPU en GPU, daarom dat ik benieuwd ben naar de temperatuur.
Klein dingetje misschien voor je zelf, niet zozeer met review maar je loop is best wel insane lang kost je veel vermogen van je pomp.