Sony SBH70 (Zwart) Review

Sonnema1981 5 november 2015, laatste update op 24 mei 2016, 701 views

Sony SBH70 (Zwart)

Zeer degelijke bluetooth headset voor een prima prijs. Hij blijft prima om je nek hangen en de earplugs vallen niet uit je oren. Jammer dat de bediening niet heel lekker werkt.

Pluspunten

• Stevig maar flexibel
  • Kan dagen zonder opladen
  • Earbuds blijven goed zitten

Minpunten

• Heeft eigen volumeregeling

Inmiddels erg tevreden over deze bluetooth headset. Ik was al langere tijd op zoek naar een bluetooth headset met normale earplugs. De meeste hebben namelijk van die grote plugs waar ook de electronica in verwerkt zit. Deze heeft dit netjes in het halsframe zitten.

Wat ik minder vind is dat de volumeregeling op de headset niet het volume op de telefoon regelt, maar het eigen volume. Dus je moet de telefoon op vol zetten zodat je het volume zachter kunt zetten met headset. Voorbeeld: Wanneer je het volume op je telefoon op 50% hebt zitten zul je met je headset deze nooit hoger kunnen zetten. Je dient dus altijd het volume op je telefoon luid genoeg te zetten.

De plus en min op de headset zitten gevoelsmatig net verkeerd om. Dit is even wennen. Plus zit naar de rug en min zit naar de borst.

In totaal zitten er vier knoppen op de headset.
Links
1. Volume + / volgend nummer
2. Volume - / vorig nummer
Rechts
3. Aan/uit
4. Play/pauze / (Push to talk/Google search (gebruik ik niet))

Wanneer je de headset disconnect (of buiten bereik raakt) speelt de muziek verder op je telefoon ipv dat 'ie gaat pauzeren. (weet niet zeker of dit aan de headset of telefoon ligt) Inmiddels niet meer het geval.

Vier sterren omdat deze headset momenteel het beste aansluit bij mijn wensen en een nette prijs heeft.

Heb jij ook een Sony SBH70 (Zwart)?

Je geeft aan dat de oordopjes goed blijven zitten, gebruik je ze ook tijdens sporten / hardlopen?

Blijven ze bij een beetje beweging ook nog zitten?
Ik draag ze in de sportschool en daar vallen ze nooit uit. Hardlopen (buiten) doe ik nooit, dus daar kan ik geen oordeel over geven. Wel heb ik ze in tijdens het fietsen en rijden op de scooter. Ook daar vallen ze nooit uit. Voordeel van deze bluetooth headset is dat de earbuds relatief klein zijn. De hardware zit voornamelijk in de band en niet in de earbuds zelf waardoor de buds klein blijven.

Overigens denk ik wel dat het ook af hangt van de vorm van je oren icm de buds.
Het feit dat je telefoon hardop gaat afspelen als je de headset disconnect (al dan niet door te ver buiten het bereik te gaan) komt niet door de headset, maar door de muziekspeler op je telefoon. In de meeste muziekspelers kun je instellen dat je wil dat de muziek stopt als bluetooth disconnect.

Verder had ik graag wat foto's gezien van bijvoorbeeld de volume knoppen, en wat meer informatie over de geluidskwaliteit van de earplugs (omdat deze, voor zo ver ik weet, niet vervangbaar zijn).
Je zegt dat het een eigen volume control heeft. Betekend dit dat als je op je telefoon hebt ingesteld dat een volume knop ingedrukt houden om een nummer te wisselen niet werkt? De specs zeggen dat de remote/volume Android compatible moet zijn. Als het volume echt niet compatible is, is dat best jammer.

Ik zit nu zelf te kijken naar een draadloos koptelefoon en deze is de enige die echt waterdicht is zodat het geen probleem is als je in de stromende regen loopt (het blijft Nederland tenslotte :P). Zelf heb ik een OnePlus One en de volume knoppen dus ingesteld op nummer wisselen. Ideaal om dat met de headset te kunnen zodat de telefoon in je rugzak/binnenzak/broekzak kan blijven.
Hij heeft eigen volumeknoppen en daarmee kun je ook van nummer wisselen. Werkt perfect.
Hetgeen wat mij stoort (en dat is eigenlijk ook het enige aan deze headset) is dat wanneer ik de volume harder of zachter doe dit het volume van de headset is en dus niet van m'n telefoon. Wanneer ik bijvoorbeeld mijn volume op de telefoon op 50% heb staan, ik m met de headset nooit boven de 50% uit kan krijgen. Ik moet daarom altijd zorgen dat het volume op m'n telefoon op 100% staat.

Verder ben ik echt heel tevreden. Ik gebruik m onder andere op de snorscooter en motor. Door het normale formaat oorplugs waaien ze niet uit m'n oren en met helm op zitten ze niet in de weg. Met mijn vorige had ik last van beide. Ook met sporten blijven ze overigens prima zitten.
Dank je voor de informatie. Dat het wisselen van nummer wel gewoon kan, maakt het een aardige keus. Misschien handig om in je review de functie van de knoppen te benoemen. En zoals Nycrea aangeeft een afbeelding ervan is wel fijn.