Specificaties 15,6" (1920x1080 TN), 1,256TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

MSI GE60 2QD-896NL (Apache) Review

ibovangeffen 5 november 2015, 182 views

MSI GE60 2QD-896NL (Apache)

Dit is zeker een laptop die zijn aanschafprijs waar maakt, alleen jammer dat het tweede minpunt nodig is bij een laptop van boven de 1000 euro.

Pluspunten

• Super laptop die al zijn taken vloeiend uitvoert
  • Toetsenbord typt super, zeker met de achtergrondverlichting

Minpunten

• Vingerafdrukken zijn zichtbaar bij gebruik
  • Afhankelijk van de headset/hoofdtelefoon geeft de audiopoort een constante zoem mee

Ik heb deze laptop nu twee maanden. De laptop is aangeschaft omdat ik een laptop nodig had voor mijn studie die wel wat zwaardere taken aankon, en die af en toe een game moet kunnen draaien.

Als je de laptop een tijdje gebruikt zonder schoon te maken dan ga je behoorlijk de vingerafdrukken zien, zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant op de klep. Zelfs als je de vingerafdrukken weg wil poetsen met een doekje (ik gebruik een doekje waarmee ik ook mijn scherm schoonmaak) gaan niet alle vingerafdrukken weg, dat is jammer.

Als je een headset of hoofdtelefoon aansluit op de audiopoort dan heb je een constante, lage toon door je geluid heen lopen. Dit is zowel wanneer je geen muziek luistert als wanneer je geen muziek luistert. De sterkte van de ruis is afhankelijk van de headset die je gebruikt, ik merk dat bij mijn solo hd hoofdtelefoon bijvoorbeeld veel meer ruis zit dan bij mijn sharkoon g-sone.

De processor en grafische kaart doen hun werk super, foto's bewerken in Photoshop gaat soepel, en ook GTA V op high settings draait soepel.

Wanneer je de laptop aansluit op een externe monitor moet je het scherm eerst kalibreren op de meeste schermen. Standaard heeft ie de neiging om het scherm te ver naar rechts te laten verspringen.

Kortom, ik vind dit een super laptop die zijn prijs zeker waard is. De minpunten zijn jammer, maar aan de vingerafdrukken valt niet veel te doen, dat ligt aan het gebruikte materiaal. De audiopoort had wel anders kunnen zijn denk ik.

Heb jij ook een MSI GE60 2QD-896NL (Apache)?

Hmm, staat je microfoon wel uit, of constant aan?
In nahimic staat ie altijd aan. Al moet ik zeggen dat sinds ik je reactie heb gelezen en erop ben gaan letten ik er geen last meer van heb, misschien is het tijdelijk, misschien is het verholpen. (Of misschien word ik wel doof :P)