TomTom GO 5100 (Wereldwijd) Review

Arne JH 4 november 2015, 1.106 views

TomTom GO 5100 (Wereldwijd)

Een prima apparaat. Prettig in gebruik. Nieuwe menu is even wennen. De stemmen maken de woorden niet af en dit is jammer. Voor updaten heb je al snel een SD kaart nodig een grote teleurstelling.

Pluspunten

• werkt snel en overzichtelijk
  • duidelijke en groot scherm
  • file en flitsers updates werken goed
  • De nieuwe houder

Minpunten

• update systeem
  • nuttige plaatsen toevoegen
  • SD kaart nodig voor meer kaarten toevoegen dan alleen Europa

Design & bouwkwaliteit Score: 5
Instructies Score: 3
Kaartmateriaal Score: 5
Positiebepaling Score: 4
Features Score: 3
Dit is mijn 3e navigatie systeem van TomTom. Het eerste dat me opviel is dat het menu helemaal veranderd is in vergelijking met de voorgaande modellen. Dit is even wennen maar verder werkt het wel prettig. De kaart is duidelijk net als de grafische weergave van wegen en gebouwen. Wat me opviel is dat de stem nog wat de wensen overlaat. Ik gebruik de standaard stem en deze maakt de woorden niet af. O.a. bij het verlaten van de rotonde op de 2e afslag spreekt TomTom de G niet uit van afslag. Omdat dit begon te irriteren wilde ik een update draaien via de computer en hier ging het mis.
Dit is een probleem waar het bij mijn andere TomTom navigatie systemen ook al mis is gegaan namelijk de ruimte die nodig is voor een update. Dit past niet op het ingebouwde geheugen en om het dan wel voor elkaar te kunnen krijgen moet je een micro SD kaart erin stoppen of bellen met TomTom. Als je belt veranderen ze iets in het systeem waardoor je gedeeltes van de kaart kan installeren en het wel weer past.
De app die je kan downloaden werk prettig en is handig in de voorbereiding van je navigatie.
Eindoordeel is dan ook dat het een mooi systeem is totdat je het moet updaten of nuttige plaatsten moet toevoegen. Met de nieuwe houder hoef je ook niet meer de usb kabel in je TomTom te stoppen met als voordeel dat deze aansluiting ook niet zwak kan worden na verloop van tijd.

Heb jij ook een TomTom GO 5100 (Wereldwijd)?