Specificaties Zuil speaker - Bekijk alle specificaties

Jamo S 606 (Bruin) Review

d00rgaan 1 juni 2009, laatste update op 1 juni 2009, 9.698 views

Jamo S 606 (Bruin)

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Geluidkwaliteit
  • Design

Minpunten

• De boxen zijn behoorlijk zwaar en ik moest er mee naar boven via een smalle trap het gewicht is zeker 30 kilo per box.

Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Ik was op zoek naar goede boxen voor mijn media center. Ik vind een goed geluid belangrijk maar ik beschouw mijzelf geen audiofiel.
Media Center: Core 2 duo 8400, Asus P5B Deluxe, 4GB Patriot Memory, ATI 4780 1 GB, Zalman HD 160 kast
TV: Panasonic TH42PZ80 Plasma Full HD
Receiver: Onkyo TX-SR606
Boxen:
Center en Surround: Mission M30i
Sub: 150P JBL
Front: Jamo S606

Op kieskeurig.nl stonden diverse juigverhalen, deze neem ik sinds de aanschaf van mijn subwoofer met een korreltje zout. Gelukkig vond ik een serieuze review op hifi.nl.

Het geluid is zeker goed te noemen, hoewel dat voor iedereen kan verschillen. De mid en high zijn mooi zuiver en de bas is meer dan voldoende. Alles is zeer goed afgewerkt, standaard worden er spikes bijgeleverd. Voor de liefhebber is Bi-wiring en Bi-Amping mogelijk.

Nu kan ik wel een verhaal houden over hoe vol het geluid klinkt maar dat kan hifi.nl veel beter, check de link en bekijk de plaatjes. Alles is zeer goed afgewerkt en is zijn prijs (250 euro) meer dan waard. Ik ben in ieder geval zeer tevreden.

Heb jij ook een Jamo S 606 (Bruin)?

Vreemde negatieve eigenschap. Bijna alle vloerstaanders zijn zwaar?
Ik moest er 3 smalle trappen mee omhoog zeulen, of dat moment was het zeker een nadeel dat gewicht. :)
Hahaha, ik heb Kappa 9.2's. 80 KG per stuk. Alle staanders zijn zwaar, moet wel om een goede resonantie vrije kast te creëren.
Heb de jubelverhalen zojuist ook gelezen op kieskeurig, niet mis voor een set boxen voor díe prijs.
Een dezer dagen toch maar naar de winkel om ze te beluisteren en dan ben ik een speakerset rijker als het meezit.Ben toch echt benieuwd geworden,want de prijs/prestatie is wel overduidelijk een glimlach waard en het design is zeker een positieve eigenschap.
Fraai voor mijn werkkamer en ze mogen van mij ook wel 40 kilo wegen. :)
heb deze boxen wel eens beluisterd maar kon mezelf niet vinden in de jubelverhalen op kieskeurig, maar goed, over smaak valt niet te twisten.

Qua uiterlijk en afwerking zijn deze boxen echter buitengewoon goed en de prijs is zonder meer scherp. Voordeel (maar in mijn geval nadeel) van deze jamo's is ook dat een subwoofer niet perse nodig is omdat het laag al behoorlijk aanwezig is.

over de review, hij is een beetje karig, maar gezien er al massa's (professionele) reviews op internet staan van dit paar zou het ook tijdverspilling zijn om daar veel uren in te steken.
Edit, hierna ook nog een keer beluisterd bij iemand thuis ipv bij de mediamarkt, daar kwamen ze een stuk beter uit de verf. Voor dit geld ga je geen/weinig betere vloerstaanders vinden.
Zit er al een tijdje over na te denken om mijn JBL Sateliet speakers te vervangen voor deze speakers aangezien ik wel goede reviews hoor over deze speakers:)
Ik ben niet helemaal bekend in hoe het werkt met speakers, maar ik vroeg me het volgende af. Stel je hebt de 2 speaker-sets. De bovenstaande set speakers met geintegreerd een bass-unit en je hebt een speakerset waar een losse bass-unit bij zit. Bij het aansluiten betekent dit dat je bij de set met losse bass-unit een extra kabeltje aan moet sluiten toch? Over dit kabeltje wordt het bass geluid doorgestuurd neem ik aan.

De Jamo heeft nu dus 2 speakers waar zowel het bass-geluid als het 'normale' geluid overheen gaat. Maakt dit verschil uit? Moet je hier wat voor instellen of pikt hij dit automatisch op? Iemand een idee?
Aan Crell,

Beetje late reactie op je vraag maar wie weet leest iemand dit ooit nog.

Je kan kiezen in de settings op je receiver in welke mate de surround speakers het bass signaal doorgestuurd krijgen en hoeveel signaal naar de sub gaat.