Specificaties 8" (2048x1536), Android 5.0, WiFi - Bekijk alle specificaties

Asus ZenPad S 8.0 (Z580CA) Atom Z3560, 2GB ram, 32GB opslag Zwart Review

ReaguurbruurNewbie 2 november 2015, laatste update op 2 november 2015, 334 views

Asus ZenPad S 8.0 (Z580CA) Atom Z3560, 2GB ram, 32GB opslag Zwart

Ik heb deze tablet nu een maand, ben tevreden maar accuduur is zeer matig. Scherm is prachtig, handige ratio. Tablet zelf is erg dun en licht, wat voor mij de doorslag geeft. Er staan veel standaardapps op, waarvan je een klein deel kan verwijderen, maar androidtablets hebben vaak nog meer

Pluspunten

• Dun en erg licht
  • Prachtig scherm

Minpunten

• Accuduur
  • Aan/uit knop heeft geen fysieke respons

Ik heb deze tablet gekocht omdat ik een lichte tablet zocht die ik in een hand kon houden waarop ik lekker kon lezen. vandaar deze tablet, want hij is erg licht, ligt lekker in de hand en het scherm is heel scherp. Er zitten wel wat nadelen aan verbonden. De accuduur is uitermate slecht. Bij intensief gebruik moet ik vaak halverwege de dag opladen. Voor sommige mensen is dit natuurlijk niet acceptabel. Verder is het erg jammer dat de Aan/Uit knop geen fysieke respons heeft, je voelt hem dus niet klikken. Dit zorgt voor een beetje een goedkoop gevoel bij de afwerking van die knop, wat erg jammer is omdat de rest van de tablet erg goed gebouwd is, en robuust aanvoelt. Aan de aangepaste Androidversie van Asus heb ik me over het algemeen niet gestoord. Er staan iets teveel standaardapps op, hoewel je een klein deel ervan kan verwijderen. Een van deze apps is de powersaver app, die ik, omdat de accuduur zo slecht is, regelmatig gebruik. Door power saver mode in te schakelen wordt de accuduur sterk verbetert, uiteraard ten koste van het standaardriedeltje prestatie en synchronisatie. Werkt prima, maar zorgt er om de een of andere reden voor dat je notificatiebalk en je homebuttonbalk rood word. Ontzettend vervelend bij het lezen en dit kun je niet uitzetten. het is dus of accu verbruiken, of rode balken. Het geluid is voor een tablet erg goed, fijn dat de speakers aan de voorkant zitten. Ik heb ook ondertussen, omdat er nog steeds geen cases te verkrijgen zijn, een kras op het scherm, maar weet niet waar die vandaan komt en dus of het scherm misschien kwetsbaarder is dan andere tablets. over het algemeen een toptablet voor een klein prijsje, mits je de accuduur niet al te belangrijk vindt.

Heb jij ook een Asus ZenPad S 8.0 (Z580CA) Atom Z3560, 2GB ram, 32GB opslag Zwart?

Cases zijn er al een tijdje. Als je in de zoekbalk op tweakers 'tricover' in tikt vind je ze wel.
Ben je niet in de war met andere types? Ik ben zelf ook op zoek naar een geschikte cover, maar er is nog niet veel te vinden.
Hoi Reaguurbruur; bedankt voor je 1e review! :)

tip: probeer te letten op alinea's en het gebruik van hoofdletters
Ik heb zelf hetzelfde apparaat in mijn bezit, maar dit is bij mij niet het geval, ik voel gewoon een klik. Ik vermoed daarom dat je met een defect knopje te maken hebt. Je zou er dus mee terug kunnen gaan.