BenQ FP737S-D (17", 16ms, D-sub/DVI) Review

Breaker 4 november 2005, 970 views

BenQ FP737S-D (17", 16ms, D-sub/DVI)

Pluspunten

• Contrast / Helderheid
  • DVI en VGA
  • Uiterlijk
  • Mogelijkheid tot VGA en DVI tegelijk
  • Makkelijk OSD menu

Minpunten

• 1 dode pixel
  • Geen DVI kabel geleverd
  • Lichte vorm van ghosting
  • Niet meer leverbaar (al na 1 maand niet meer)

Kleurweergave
De kleurweergave is met de standaard sRGB instelling al zeer goed. Het finetunen van het contrast en brightness is alleen nog nodig om je kleuren echt mooi te krijgen. Wit is goed wit en zwart is ook goed zwart.

Ook geen last van het backlight. Hij is mooi egaal.

Het contrast van deze monitor is zeer goed. Ook de helderheid is zeer goed van deze monitor. Ik heb de helderheid nu op 20 staan (kan tot 100) en hij geeft nog steeds veel licht af.

Ergonomie
De monitor is compact uitgevoerd. De kabels kunnen netjes afgewerkt worden door ze achter een "haakje" te hangen. Hierdoor worden ze via de voet naar achteren geleid.

Deze monitor is verder niet in hoogte verstelbaar. Hij bevat ook geen pivot mode. Je kan hem alleen 25 graden naar achteren en naar voren draaien. Dit was voor mij geen allemaal probleem aangezien hij hier al op een ophoging staat.

Feature
Deze monitor heeft de mogelijkheid om de VGA en DVI aansluiting tegelijkertijd te gebruiken. Met het OSD menu kan je wisselen tussen de 2 uitgangen. Ook is de DVI zelf geen overbodige luxe. Voor de rest is alleen het broodnodige aanwezig in de doos. Helaas levert BenQ geen DVI kabel bij deze monitor.

Mijn scherm heeft wel last van 1 dode pixel. Jammer maar hij zit mij niet in de weg.

Ghosting
Ghosting heeft dit scherm nog wel last van. Je merkt het haast niet maar het is er helaas nog wel. Verder echt een topscherm. Gamen en video kijken op dit scherm is dan ook echt geen probleem.

Uiterlijk
Het scherm is degelijk uitgevoerd en ziet er strak uit. Dunne randen laten dit scherm er naar gevoel iets groter uitzien. Speakers zitten er niet op (wilde ik ook niet). Ook zit er geen USB hub op wat ook geen gemis voor mij is.

Dit is een goed scherm. De prijs is nog beter. Voor ongeveer 203 euro te vinden in de Pricewatch. En sinds 2 dagen leverbaar in nederland.

Update
2 Weken geleden is er een raar probleem in mijn scherm gekropen. Er kwamen 2 witte vlekjes tevoorschijn achter de pixels.

Deze is RMA gegaan. Helaas is deze vanuit BenQ niet meer leverbaar.

Heb jij ook een BenQ FP737S-D (17", 16ms, D-sub/DVI)?