Dell XPS 13 (2015) 9343-8451 Review

Spooksel 30 oktober 2015, 357 views

Dell XPS 13 (2015) 9343-8451

En compacte, krachtige notebook welke fijn is in de omgang en niet veel weegt. Goede accuduur, fijn toetsenbord en een scherm met een resolutie welke ZO hoog kan dat het gewoon niet meer leesbaar is. Enige nadeel is een extreem gevoelig touchpad tijdens het typen/werken.

Pluspunten

• Klein is fijn
  • Lichtgewicht
  • Fijn toetsenbord

Minpunten

• Touchpad erg gevoelig

Deze variant van de Dell XPS is een erg fijna notebook om mee te werken, hij is compact, licht van gewicht en zeer goed hanteerbaar. Het enige nadeel wat ik wel merk met deze uitvoering is dat het touchpad erg gevoelig is. Wat mij (te) vaak overkomt tijdens het werken is dat ik aan het typen ben en dat ik per ongeluk met muis van mijn handen in aanraking kom met het touchpad, hierdoor verspringt vaak de cursor met alle gevolgen van dien (ineens een ander scherm actief, verder typen op een andere locatie, etc). Dit kan erg vervelend zijn, zeker wanneer je snel aan het typen bent en ineens door een stuk tekst elders heen aan het typen bent wat helemaal niet de bedoeling was.

Heb jij ook een Dell XPS 13 (2015) 9343-8451?

Kun je de touchpad (makkelijk) uitschakelen als je 'n mouse gebruikt?

En als je de FN gebruikt, zijn er delen die je met één hand niet kan gebruiken (zoals < ^ v > ) ?
Ik heb zelf een verlamde arm, dus ik weet niet zeker of ik overal bij kom.
Ik heb dat eerlijk gezegd nog niet uitgezocht, zal daar eens naar kijken.

Dat gebruiken van één hand voor die toetsencombinatie lukt prima bij mij.
Goed om te horen dat al de FN opties met één hand te doen zijn.
Bedankt :)

[Reactie gewijzigd door DarkWingDuck op 30 oktober 2015 23:55]