Specificaties Niet gestabiliseerd met een filtermaat van 55mm - Bekijk alle specificaties

Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro (Nikon) Review

Harribo 27 oktober 2015, laatste update op 28 oktober 2015, 145 views

Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro (Nikon)

Scherpe lens. Omschakelen af naar mf is zeer handig. Nadeel is de snelheid van de af en dat de af niet in live view bij mij werkte Helaas geen beeldstabilisatie. Last van hunten soms. Ik geef deze lens 3,5 ster (kan hier niet goed instellen, vandaar dater 3 sterren staan)

Pluspunten

• Scherp
  • Omschakeling af - mf
  • Focus limiter
  • Diepliggende voorkant lens, handig met vuil/stof
  • Makkelijk afleesbare vergroting

Minpunten

• Trage af
  • Geen af in liveview
  • Wat plastic aanvoelend
  • Geen beeldstabilisatie
  • Soms last van hunten

Chrom. abberratie Score: 5
Scherpte (stopped) Score: 5
Scherpte (open) Score: 4
Handling Score: 3
Scherpe lens. Omschakelen van af naar mf is zeer handig.
Nadeel is de snelheid van de af. Ben in een vlindertuin in een dierenpark geweest. Zo'n vlinder springt op een bloemetje, zuigtabletten nectar en vliegt dan weer weg.Dan moet je er snel bij zijn. Dan telt elke fractie van een seconde. Dan mis je de foto of je hebt minder tijd om de af goed te bepalen waardoor het focus punt verkeerd ligt. (getest op d7000).
Ook jammer is het gemis van beeldstabilisatie hoewel ik daar nog wel mee kan leven.
Ander groot nadeel is dat de af bij mij niet werkte in liveview.

Mooie lens maar met minpunten. Ben er positief over maar voor meer geld kan je de nikon 105 mm macro kopen. Die zal wrs sneller zijn en in liveview werken.
Maar voor trage beesten of stilstaande onderwerpen heel goed.

Ook heeft deze lens last van hunten op full range als je dichtbij fotografeert. En soms stokt zelfs de af. Zg lawaai van de af vond ik heel erg meevallen, is ok.

Kortom: mooie scherpe lens maar met wat minpunten. Ik denk dat ik hier het eerst wel even mee ga doen gezien mijn budget en ook het feit dat ik nog niet zeker weet of ik macro fotografie leuk blijf vinden lange tijd. Mocht dat wel het geval zijn dan wil ik een macro lens die vooral sneller is.

Ik geef deze lens 3,5! ster (krijg alleen 3 sterren hier ingesteld)

Heb jij ook een Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro (Nikon)?