Plextor PX-MPE1000UHD 1TB Review

Norendal73 31 mei 2009, laatste update op 31 mei 2009, 5.836 views

Plextor PX-MPE1000UHD 1TB

Pluspunten

• Plug & Play
  • Eenvoudig in gebruik
  • Speelt zo goed als alles af
  • 1TB HD intern met goede koeling
  • Stil
  • Afstandsbediening werkt uitstekend
  • Robuust kastje, makkelijk te verplaatsen

Minpunten

• Tot op heden nog geen negatieve eigenschappen

Geluidskwaliteit Score: 5
Na lang onderzoek ben ik toevalligerwijze op het merk Plextor beland. De featureset, de aansluitingen op het kastje (en dan met name SCART) en de grootte van de ingebouwde harddisk deden mij besluiten om de gok te wagen tot aanschaf van deze mediaplayer. Ik moet zeggen, hij overtreft mijn verwachtingen volledig. Hij heeft niet zo'n mooi lcd schermpje als de Tvix-6500 die een vriend van me heeft (en wat trouwens een erg mooi apparaat is!), maar daar is de prijs dan ook weer naar.

Aangesloten op mijn pc (Dell Dimension 8250 met ondertussen twee HD's van 120 Gb erin, Nvidea 6600GT turbo 128 Mb GDDR3 AGP videokaart, 1Gb RAM geheugen, OS Windows XP of Windows 7), na 5 seconden herkenning konden we beginnen met overpompen bestanden. Ik weet het, pc begint een oud beestje te worden, maar waar ik hem voor gebruik is het nog wel oké...en Windows 7 draait er nog beter op dan XP, dus ik ben al aan het sparen voor een toekomstige OS update! Maarrr we dwalen af ->

Ik heb deze mediaplayer een paar dagen pas in bezit, maar geef alvast een voorproefje van de mogelijkheden:

Absoluut Plug & Play
Samsung HD intern 1Tb (zal de precieze gegevens zo snel mogelijk neermeppen hier), HD was reeds NTFS geformatteerd, dus hier viel geen eer aan te behalen
Meer dan voldoende mogelijkheden op het gebied van audio en video codecs (bijvoorbeeld max bitrate mp3 320 Kb), zie onderstaande features en specifications;

Key Features :
Video up-scaling to 1080i
HDMI connector
Supports private folder
Creates playlists on your computer
Digital photo viewer with thumbnail preview
Supports NTFS and FAT32 file systems
Supports component video, HDMI and digital audio outputs

Specifications & System requirements
Storage HDD: 3.5” SATA I/II
File System: FAT32 or NTFS
PC Interface USB 2.0
Audio/Video Interface Audio/Video: Composite Video + Audio R/L
(3.5 mm phone jack x 1)
Component Video: Y, Pb, Pr
(3.5 mm phone jack x 1)
Digital Audio: Coaxial S/PDIF Output (RCA x 1)
SCART: SCART connector x 1 (Europe)
HDMI HDMI Connector x1
OS Support Windows Vista / XP
Media Support Media Type: MPEG-1, MPEG-2, DivX, Xvid, MP3, WAV, MWA, OGG
Media Files: dat, mpg, mpe, mpeg, vob, m2p, avi, divx, xvid, jpg, jpe, jpeg, mp3, wav, mwa, ogg
DivX Subtitle: IDX / SUB, SRT, ASS, SSA, SUB (type 2), SMI, PSB
Security Private Folder: Password protection in both TV / PC mode
Power Supply Input: AC 100-240 V, 50/60 Hz
Output: DC 12V, 2A
General Dimensions: 196 (L) x 61 (W) x 122 (H) mm
Weight : 900 g (approx. With HDD)
Warranty 2 Year (Collect & Return) warranty in the EU, Norway and Switzerland; 1 year in other countries: Carry-in

Je kunt zelf je mappen indelen met de pc (ook beveiligd indien nodig).
Ingebouwde ventilator, het kastje is erg stil en blijft goed koel.
Grootste voordeel is de SCART aansluiting (voor degene die nog GEEN HDMI tv hebben)
Menu is supersimpel, de grootste digibeet kan hiermee aan de slag!
Opstarten binnen een paar seconden, en dan kan het feest beginnen.
Dit is echt een miskend talent, kan zo goed als alles afspelen.
Over een paar weken verder bericht, even de schijf volgooien en kijken wat er met de snelheid gebeurt.

• Dell Dimension 8250
  • Philips LCD type-9975 (ca. 5 jaar oud)
  • Onkyo TX-DS 989 Receiver
  • Hepta Contender luidsprekers
  • Monstercable SCART

Heb jij ook een Plextor PX-MPE1000UHD 1TB?

ik heb hem nu een dag jammer dat hij geen flac afspeelt en ook geen asf!
Dat is voor mij dan ook gelijk een punt waarom ik niet voor deze zal kiezen, FLAC is een te mooi formaat om zomaar te laten vallen!
Waarom heb je voor deze gekozen en niet voor de PX-MX1000WL van Plextor?

Ikzelf heb de PX-MX1000WL van Plextor is die vind ik ietsje beter/mooier qua aansluit mogelijkheden, niet allemaal van die slappe mini plugjes en mini afstandsbediening :)

[Reactie gewijzigd door crack_en_hack op 31 mei 2009 12:04]

Klopt, maar ik heb geen router meer (heeft de geest gegeven en eigenlijk ook niet meer echt nodig), dus ik had geen behoefte aan een wlan toestel. Deze is meer portable dan de zeker beter aansluitbare versie die je hebt....maar ik gebruik die slappe miniplugjes ook niet. Het is SCART en voor in de toekomst HDMI, de rest vind ik niet zo interessant. Komt ook bij dat de WL ook weer duurder is en in deze tijden moet je toch een beetje op je centjes letten. ;)
Ik heb deze mediaplayer 2 weken in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Ik hoefde geen toeters en bellen, maar gewoon films en muziek afspelen. Zo simpel en doelteffend als dit apparaat zie je ze niet vaak.