Zalman ZM-NC2000 Ultra Quiet Notebook Cooler (Zilver) Review

seven37 29 mei 2009, laatste update op 20 juni 2011, 1.297 views

Zalman ZM-NC2000 Ultra Quiet Notebook Cooler (Zilver)

Pluspunten

• twee coolers die erg goed coolen, met regelaar voor aantal toeren
  • staat stevig, mooi design
  • geen verlies van USB aansluiting

Minpunten

• Matige afwerking van de onderkant

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Ik heb hem nu twee dagen en moet zeggen dat het me goed bevalt. M'n inmiddels alweer 4 jaar oude laptop begon belachelijk heet te worden aan de onderkant als ik spelletjes of andere applicaties die veel load hadden. Vooral bij de processor en videokaart gedeeltes werd het me wat te heet.
Ik denk er nog steeds aan om m'n laptop open te schroeven en dan stof verwijderen maar dat vereist nogal wat werk dus had ik deze gekocht.

Prestaties
Hier kan ik kort en bondig over zijn. M'n interne laptop cooler gaat niet eens volledig meer draaien als ik een game speel. Ik ben erg blij met m'n aankoop.

Features
Verder heeft de cooler ook een regelaar wat lijkt op een volume knop maar dit is voor het instellen van hoeveel toeren de beide coolers draaien.
Voordat ik de cooler kocht had ik erg m'n bedenkingen bij het "opofferen" van een USB aansluiting van m'n laptop omdat je d'r toch al zo weinig hebt maar wees niet bang je verliest geen USB aansluiting want er zit nog een vrije in de cooler zelf.

Afwerking
De afwerking is erg goed, een mooie aluminium plaat boven een stevige plastic "body" met een prettige hoek dat ook nog de polsen ontlast. Er is wel een heel klein nadeel aan de aluminium plaat en dat is dat er een scherpe rand aan de onderkant is. Niet dat je daar snel bij komt met je vingers maar dit had zeker beter gedaan kunnen worden, ik denk dat ik er binnenkort maar met een schuurpapiertje lang ga.

Heb jij ook een Zalman ZM-NC2000 Ultra Quiet Notebook Cooler (Zilver)?

nette review, heb je ook tempraturen van zonder en met de cooler?

ik zit er zelf aan te denken ook een cooler te kopen want zag er 1 bij de informatique in de aanbieding voor maar 30 euro.

en maakt hij veel herrie als hij voluit aanstaat?
ik wil deze namelijk ook halen, maar ik vraag me af of deze beter is dan de coolermaster infinite. ik heb daar ook goede verhalen over gehoord.