Specificaties Behuizing - Bekijk alle specificaties

Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380W, Zwart) Review

DrDread 20 augustus 2005, 533 views

Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380W, Zwart)

Pluspunten

• Haakse HDD bays
  • Ruimte voor een grote 12cm fan
  • Mooie kast
  • Net afgewerkt

Minpunten

• Ongeschikt voor veel Pata schijven
  • Voeding zou stiller mogen
  • Frontjes van de 5,25" bays te vast

Kwaliteit voeding Score: 4
Deze Sonata gekocht als een stille kast voor mijn permanente servertje. Op zich doet ie het een stuk beter dan mijn vorige kast, een rammelende bigtower. Toch had ik er meer van verwacht. Ik heb ook een Abit kastje staan en die is een stuk stiller. Het is voornamelijk de voeding die wat luidruchtig is. Verder heb ik een Zalman quiet coller op de CPU staan en een extra 12cm Papst fan achter de HDD bays. Slapen naast deze kast zou me niet lukken, denk ik.

Het stoffilter voorin doet z'n werk goed. Helaas vangt de kast via het mooi geperforeerde Antec-logo aan de zijkanten wel veel stof. Jammer. Qua koeling doet de kast het goed, behalve dan enkele HDD bayd. De kast heeft 5 haaks staande HDD bays waarvan er slechts 3 worden gedekt door de extra Papst fan. Niet zo tof voor een server kastje.

Nu het grote probleem: mijn moederbordje heeft slechts 2 Pata aansluitingen. Ik heb in totaal 3 HDD drives en 1 CDROM speler in de kast zitten. Je begrijpt het al: geen enkele kabel te vinden die zowel de CD als een van de haakst staande HDD's tegelijk kan verbinden. Deze kast is kennelijk gebouwd op Sata HDD's ofzo. De kast kan ook maar net dicht met zo'n ronde airflow kabel op de haakse HDD's. Maar het past :o)

Bij het inzetten van 5,25" dingen krijg je last met het eruit beuken van de frontjes als je al iets hebt geinstalleerd in zo'n bay. Je moet het zaakje er van binnenuit uit stompen, maar je kunt er niet bij. Gelukkig kun je via een slede de apparatuur er makkelijk uithalen zodat je er wel bij kan. Geen gelazer met schroefjes dus. Zelfde geldt voor de haakse HDD sledes.

Tip: koop deze kast gerust, maar zet er dan een Sata-compatible mobo in en wat Sata schijfjes. Verder is het een prima ogende kast en voldoet prima aan mijn eisen.

Heb jij ook een Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380W, Zwart)?